• 2
 ≫ 

Čokoladica koja će iskoreniti siromaštvo: Kupovinom jedne poklonili ste farmeru i drvo

 ≫ 

Pakovanje od dve čokoladice od po 50 grama dostupne su na sajtu theother.bar za oko 3 evra

  • 2
FairChain Foundation Foto: Fairchain Foundation/UNDP

Razvojni program Ujedinjenih nacija i Fondacija "Ferčejn" zajedno su predstavili proizvod za koji se nadaju da će promeniti poljoprivredu u Južnoj Americi na bolje.

Proizvod koji su odabrali je čokolada. I to ne bilo koja štangla čokolade, za njihovu kažu da je "radikalna". Ova čokolada dostupna je od 14. oktobra u dve verzije, mlečna i crna.

Ono što ovu štanglu čokolade razdvaja od one koja je svima nama dostupna u supermarketima je da je poljoprivredicima koji proizvode kakao za nju garantovana fer cena koja zadovoljava njihove potrebe za stvarnim prihodima, tvrde čelnici projekta.

Takođe, ciljaju i na brže plaćanje poljoprivrednika u odnosu na kolege sa masovnog tržišta.

FairChain Foundation Foto: Fairchain Foundation/UNDP

To zapravo znači da će farmeri da dobiju 6-7 odsto od cene kakaoa koji se koristi u proizvodnji ove čokolade. Na primer, prosečan farmer koji gaji kako za kompanije sa Zapada dobija samo 3 odsto od ukupne vredosti, navodi se u izveštaju.

- Ovaj eksperiment je nacrt o tome kako se izboriti sa siromaštvom. Ovo menja pravila igre jer možemo da dokažemo kompanijama i vladama da i potrošači traže da sve bude fer - rekao je Karlo Ruiz, šef Jedinice za ekonomski razboj u Ekvadoru.

Poljoprivrednici iz Ekvadora učestvuju u pilot projektu, u kom je zasad proizvedeno 20.000 čokoladica. Do kraja probe trebalo bi da broj farmera koji učestvuju poraste na 163.

FairChain Foundation Foto: Fairchain Foundation/UNDP

U svakom pakovanju čokoladice nalazi se kod koji može poljoprivrednicima da donese novo stablo. Jedno skeniranje pokriće četvrtinu tih troškova, što znači da će kupovina četiri čokoladice pokriti celo drvo, omogućavajući tako poljoprivredniku da raste i povećava prihode u skladu sa tim.

- Većina potrošača shvata da postoji problem u načinu poslovanja između multinacionalnih kompanija i proizvođača. Mali postanu siromašni, dok veliki moci postaju bogati. Svetski brendovi troše preko 500 milijardi evra na marketing, nama je potrebno samo 160 milijardi evra da iskorenimo svetsko siromaštvo. Koliko bi bilo dobro da multinacionalne kompanije investirao nešto od reklamnog novca na nešto pozitivno. Verujemo da je ovo ono što i potrošači žele - rekao je Gvaido van Staberen, osnivač Fondacije "Ferčejn".

Pakovanje od dve čokoladice od po 50 grama dostupne su na sajtu theother.bar za oko 3 evra.

Video: Ova saksija krije najslađu tajnu

(Telegraf Biznis)

Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Antap

    23. oktobar 2019 | 09:17

    Znači, kompanije će i dalje da plaćaju farmerima 3% od vrednosti kakaoa i nastaviti sa zgrtanjem bogatstva, a ljudi dobrog srca će dobrovoljno da kupuju te čokolade od kojih će farmeri da imaju malo veću korist. Mudro. Ovo me jako podseća na rešavanje problema kupovine nekretnina u švajcarcima.

  • .

    23. oktobar 2019 | 10:11

    Crno beli svet...

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>