Okačila diplomu u vitrinu i postala mlekarka: Ljupka vraća ugled žičkog kajmaka
"Za ovaj posao mi ne treba znanje diplomiranog ekonomiste, već samo svakodnevni rad, čvsrta volja i ljubav"
Vruća proja i domaći kajmak nezaobilazni su ako posetite neko od kraljevačkih domaćinstava. Čuvan u drvenim bačvicama, posebnog ukusa i mirisa ovaj lokalni specijalitet još tridesetih godina prošlog veka bio je brendiran kao “žički kajmak”, čak i u Hrvtaskoj. Danas mu nekadašnju slavu i ugled vraćaju mlade mlekarke, koje su način na koji se pravi učile od svojih predaka.
- Fakultetsku diplomu sam odložila u vitrinu i krenula u proizvodnju domaćeg sira i kajmaka. Mnogo je isplativije, nego da mleko naših krava prodajemo u sirovom stanju. Za ovaj posao mi ne treba znanje diplomiranog ekonomiste, već samo svakodnevni rad, čvsrta volja i ljubav - priča Ljupka Janić iz Žiče za RINU.
Zahvaljujući kvalitetu sira i kajmaka i dobrom glasu, koji se prenosio od kupca do kupca, potražnja za mlečnim proizvodima iz domaćinstva Janića iz dana u dan bila je sve veća.
- I sir i kajmak prodajemo na licu mesta-kod kuće, tako da ne gubimo vreme na pijacama ,po marketima i prodavnicama. Sve prodamo još dok se mleko kajmači a sir je još u grudi. Zato sam predložila suprugu i svekru da napravimo veću mlekaru i opet su me poslušali. Pri kraju je izgradnja novog objekta u koji smo do sada uložili 30000 evra,od čega je polovina iz kredita. Uspećemo-vratićemo. U međuvremenu, povećali smo broj krava sa sedam na jedanaest i još ćemo sledeće godine - kaže ambiciozna Žičanka.
Entuzijazam, rad i uspeh Ljupke Janić nisu ostali nezapaženi - prošle godine proglašena je ,"Ženom mudrosti u 2018".
(Telegraf Biznis/RINA)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.