Gulfud izvozna šansa za proizvođače hrane iz Srbije: Već prvih dana veliko interesovanje
Privrednici iz Srbije prvi put od početka pandemije predstavljaju svoje proizvode uživo na prehrambenom sajmu Gulfud u Dubaiju, a već prvih dana primetno je veliko intersovanje za srpsku hranu maloprodajnih lanaca i uvoznika Srednjeg istoka, Azije i Afrike.
Kako je saopšteno iz Privredne komore Srbije (PKS), najveći broj sastanaka predstavnici srpskih kompanija imali su sa potencijalnim partnerima iz Ujedinjenih Arapskih Emirta (UAE), Libana, Jordana, Jemena, Egipta i Indije, koji su bili u prilici da probaju našu hranu, voće, povrće, sokove, mlečne proizvode i uvere se u kvalitet ponude.
Nastup 11 kompanija iz Srbije na prehrambenom sajmu u Dubaiju koji se održava od 21. do 25. februara organizovale su PKS i Razvojna agencija Srbije (RAS).
Pomoćnik ministra privrede Katarina Jovanović Obradović rekla je da je Gulfud važan za našu prehrambenu industriju jer omogućava da se firme predstave ne samo velikom tržištu UAE već i širem regionu i kupcima iz drugih zemalja Azije i Afrike.
Dodaje da su na sajmu naše kompanije koje su već izlagale, ali da ima i novih izlagača.
Šef Kancelarije PKS u Dubaiju Marko Selaković ističe da je veliki uspeh organizovati tako veliki sajam u vreme pandemije koronavirisa, uz poštovanje svih mera zaštite.
- Nastup srpskih kompanija koje se predstaljaju na sajmu odslikava prehrambenu industriju naše zemlje - rekao je Selaković koji očekuje dobro pozicioniranje naše privrede na ovim velikim i zahtevnim tržištima.
Mlekara Šabac prvi put na Gulfudu predstavlja svoje proizvode, a direktorka prodaje te mlekare kaže da je sajam za njih izuzetna prilika da kvalitetan asortiman, koji je već pozicioniran na evropskom, ruskom i američkom tržištu, prošire i na zemlje UAE i regiona Golfa. Vukašin Cicmil, direktor izvoza i marketinga u Fabrici dečje hrane u Dobanovcima naglašava da je sajam u Dubaiju dobra prilika da se obnove stari i uspostave novi kontakti i partnerstva.
Novim poslovima nada se i Slobodan Popović, direktor firme Natura gusto iz Paraćina koja pravi marmelade, sokove, ajvar, majonez, kečap, kao i zdrave grickalice.
Suvlasnik kompanije Cold Prešok Beograd Branimir Kostić podseća da ta firma već drugu godinu nastupa na sajmu u Dubaiju i da su uspeli da obnove kontakte, nastave pregovore i dodaje da očekuju uspešan nastup.
Proizvod te firme od oraha i vegan bele čokolada bio je u finalu ovogodišnjeg takmičenja Gulfud inovativnih proizvoda u konkurenciji 265 proizvoda iz 44 zemlje u 10 kategorija.
U Nacionalnom paviljonu Srbije proizvodni i izvozni potencijal naše zemlje predstavljaju kompanije Master Fruits, Mambiko agrar, Cold Prešok, ITN, Mirax agrar iz Beograda, PIK Bečej, Fabrika dečje hrane Dobanovci, Natura Gusto iz Paraćina, Jafa Crvenka, BMN Malinas iz Požege i Mlekara Šabac.
Svetu je predstavljena lepeza domaćih proizvoda - smrznuto, sušeno i konzervirano voće i povrće, voćni prelivi, džemovi, mlečni proizvodi, dečija hrana, hladno ceđeni sokovi, proizvodi od ekstrudiranog pirinča i humusa, butera, mleka od koštičavog voća…
UAE uvoze više od 80 odsto prehrambenih proizvoda od čega polovinu ponovo izvoze u zemlje Zaliva i istočnu Afriku. Proizvođačima koji žele da izvoze na tržište UAE posedovanje Halal sertifikata daje dodatu vrednost proizvodu.
Taj sertifikat je obavezan kod proizvoda kao što su mleko, mlečni proizvodi, meso. Sajam Gulfud se prostire na 100.000 kvadrata, poseta prelazi 95.000 gostiju godišnje iz oko 100 zemalja.
Ove godine prijavljeno je 2.845 izlagača.
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.