• 6

Mleko bez mleka i svinjetina bez mesa: Zapadne kompanije našle novi izvor zarade, industrija raste

Zapadni brendovi se klade na hranu na biljnoj bazi u Aziji

  • 6
Uzgajano meso iz laboratorije

Foto: Shutterstock

 

Čokoladno mleko "Milo", decenijama je izuzetno popularno u jugoistočnoj Aziji. Sada će se omiljeni doručak i jelo uskoro promeniti - kakao u prahu biće ponuđen kao gotov napitak bez mleka.

Proizvod je jedan od novijih Nestleovih izuma zasnovanih na biljkama. Prvo će se naći u supermarketima u Maleziji, a švajcarska multinacionalna kompanija uskoro planira da ga proda u drugim zemljama.

Milo se tradicionalno pravi od kakaa, ekstrakta slada i obranog mleka, dok biljna verzija zamenjuje mleko u prahu za soju i ječam. Ovaj potez je najnoviji primer preduzeća koja biljni trend vode u Aziju.

Poslednjih godina zapadni brendovi, iskoristili su sve veći apetit za takvom hranom i pićima na Zapadu. Sada su krenuli na istok, prikupljajući nova sredstva, puštajući proizvode specijalno stvorene za azijske potrošače i osnivajući nove fabrike na terenu.

Biljna hrana je već popularna u delovima Azije, ali žele da steknu nove potrišače iz različitih razloga, od kupaca koji žele da prihvate zdraviju ishranu, do zabrinutosti zbog uticaja mesa na životnu sredinu.

Neki potrošači jednostavno žele novi trend, dok mnogi mlađi žele da postanu „fleksitarci“ - ljudi koji odluče da se odreknu mesa jedan ili dva dana u nedelji. Za kompanije koje proizvode hranu i piće, ovo predstavlja mogućnost od 25 milijardi dolara plusa.

Biljna groznica

 

Kada je Leng započeo posao 2012. godine, mnogi Azijati verovali su da vegetarijanska ishrana znači jesti „salatu, ili samo tofu, tofu, tofu“, rekao je on.

"Pre tri godine, kada smo ovo stavljali u supermarkete, oni su govorili: 'Ovo se neće prodati. Šta je ovo“, rekao je. „Sada ljudi kažu:„ Oh, biljka je toliko rasprostranjena u Hong Kongu “.

Mnoge kompanije sada zastupaju ovaj trend, Starbaks, Beiond Meat koji se uključio sa drugim igračima u Kini, poput Alibabe, lokalnog KFC-a, Tako bela i Pica hata.

Prestavili su mleveno „svinjsko meso“ za kineske potrošače, a koje je bez mesa.

U Hong Kongu i Singapuru Impossible kaže da je udvostručio broj restorana koji prodaju njegove proizvode, čak i tokom pandemije koronavirusa. Kalifornijska firma je prošle godine prikupila pola milijarde dolara, uglavnom od investitora iz Azije.

Podaci ukazuju na stalan rast regionalne potražnje tokom poslednjih nekoliko godina. Od 2020. godine industrija zamene za meso i mleko u azijsko-pacifičkom regionu vredela je 25,6 milijardi dolara, u poređenju sa 21,5 milijardi dolara pre pet godina.

Singapurska vlada takođe je prihvatila trend, dajući kompanijama dodatni podsticaj.

I Kina je postavila ciljeve da smanji potrošnju mesa. Kinesko nutricionističko društvo je 2016. objavilo smernice o ishrani u kojima se sugeriše da ljudi jedu 40 do 75 grama mesa dnevno.

Za razliku od dosadašnjih pokušaja da stvori savršen odrezak, izraelska tehnologija kao osnovu koristi obične ćelije. Zasniva se na revolucionarnom otkriću Jakova Nahmije, profesora na Hebrejskom univerzitetu. Upravo on za Telegraf Biznis otkriva o čemu se radi i kakvu ćemo hranu jesti u budućnosti. O tome čitajte u našem intervjuu. 

Video: Komad ove govedine košta papreno samo zbog jednog posebnog začina

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • A

    8. maj 2021 | 18:01

    Što šalju u Aziju nek sami jedu. I koronu su poslali u Aziju pa se vrati.

  • Klara

    8. maj 2021 | 16:10

    UŽAS

  • Ljube

    8. maj 2021 | 23:00

    Mleko bez mleka ,meso bez mesa ,,,pa i mi ljudi smo sve vise bez mozga ! I to ce da se nulira na kraju !

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>