• 1
 ≫ 

Dvojica farmera kutiju od 6 jagoda prodaju za 20 evra: Mogu li srpski voćari da ukradu njihov recept?

 ≫ 

Ovi farmeri ne uzgajaju tipične jagode. U početku, kutija od šest ekstra velikih bobica prodavala se za 50 dolara, sad je cena smanjena, ali ima opravdanje za tu cifru

  • 1
vertikalno uzgajanje jagoda u Parizu

Foto: Profimedia

Bobičasto voće jedne kompanije sa sedištem u Nju Džersiju nema ukus kao tipične jagode: slađe su, sa gustom, sočnijim sredinom. Ukus, aroma i tekstura su projektovani u tri vertikalne farme: dve u Nju Džersiju i jedna u Los Anđelesu.

"Jagode u proseku imaju između dva do tri puta više slatkoće, u poređenju sa onim što se konvencionalno uzgaja u SAD“, kaže suosnivač i izvršni direktor Ošija Hiroki Koga za CNBC.

"Kada jednom probate naše bobice, to je jednostavno potpuno drugačije iskustvo."

Koga, bivši konsultant za vertikalnu farmu u Japanu, emigrirao je u Kaliforniju da bi studirao na MBA programu. Kupujući na lokalnom tržištu, primetio je da američke jagode izgledaju „sjajne, velike i ukusne“, ali su zapravo bile "vodenaste i bez ukusa".

Nakon što je diplomirao 2017. godine, Koga i njegov poznanik, kasnije suosnivač Brendan Somervile, takođe kolega sa MBA, sami su počeli da grade vertikalnu farmu jagoda. Nisu imali plan bi trebalo slediti: u to vreme, vertikalne farme su prvenstveno imale lisnato zelenilo, koje raste relativno brzo i ne zahteva oprašivanje pčela.

Somervile i Koga su gledali YT kako bi naučili kako da uzgajaju farmu, i proveli su godinu dana sa konsultantima kako da održe pogodno okruženje i za jagode i za pčele koje bi trebalo da oprašuju biljke.

vertikalno uzgajanje jagoda u Parizu

Foto: Profimedia

 

Rezultat: Ošijeve vertikalne farme su i zelenije i čistije od tipične farme. I iako su kutije od 50 dolara redovno rasprodate, kompanija je nedavno snizila cenu na 20 dolara po kutiji - što je korak ka krajnjem cilju da ekološku hranu učini dostupnom svima, a ne samo onima sa viškom novca.

Jagode u prodavnici prehrambenih proizvoda su često ograničene rokom trajanja, prskane pesticidima i beru se dok nisu zrele.

„Ne želimo da budemo samo društvena i održiva kompanija, već želimo da obezbedimo proizvod koji je bolji od onoga što je trenutno dostupno“, kaže Koga.

Kada su kutije sa šest jagoda koštale po 50 dolara, jedna jagoda je vredela 8,33 dolara. Čak je i današnja smanjena cena od 3,33 dolara po bobici i dalje prilično skupa.

Koga kaže da cena odražava i kvalitet voća i njegovu proizvodnu vrednost. Njihove jagode se uzgajaju bez pesticida i koriste manje vode od tradicionalnih metoda uzgoja. A pošto se uzgajaju unutra, ne oduzimaju hranljive materije sa poljoprivrednih površina.

vertikalne farme, vertikalna farma jagoda, jagode

Foto: Profimedia/Panthermedia

Proizvodnja jagoda jedan je od isplativijih poslova i u našoj zemlji, a kažu da se početna ulaganja vrate već od prve berbe. Dodatno, da bi rodila, jagoda zahteva konstantan rad i pažnju. To vrati cenom, a naročito ona sušena. Pitanje je da li se može na ovaj način povećati ovaj biznis.

Šta vi mislite? Pišite nam u komentarima. 

Video: Gorak ukus naših slatkih jagoda

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>