Željko proizvodi organski sok od aronije, objašnjava zašto je skup i kako ipak sve uspe da proda
Sveže, tek ubrane male crne bobice aronije direktno sa plantaže se odnose na pranje i hladno ceđenje, a posle blage pasterizacije flaše sa sokom se skladište u podrumu.
Ovo je postupak proizvodnje čistog matičnog soka sa sertifikatom organske proizvodnje na gazdinstvu Željka Dimitrića u Maloj Vranjskoj kod Šapca.
- Sok se cedi svakodnevno odmah posle berbe, bez dodatka vode, šećera, konzervansa, aroma ili bilo kakvih drugih dodataka - objašnjava Dimitrić.
Dimitrić je aroniju na jednom hektaru zasadio 2013. godine, a četiri godine kasnije je pribavio sertifikat organske proizvodnje pošto njiva na kojoj je podignuta plantaža 15 godina ranije nije obrađivana niti đubrena veštačkim đubrivima i tretirana pesticidima. Investirao je u opremu za hladno ceđenje i od tada umesto bobica prodaje kvalitetan organski sok.
- Sertifikat garantuje da ste kupili i da ćete piti zdrav sok, što je važno jer ga većina uzima zbog lekovitih svojstava aronije. Međutim, još uvek ima sumnji šta je zaista organsko, a šta se samo reklamira da je organsko. Takvu zabunu na tržištu stvaraju proizvođači koji imaju niže cene, a prodaju navodno organski proizvod - kaže Dimitrić.
Posle sedam godina na tržištu Dimitrić nema problema sa sumnjičavim potrošačima, ali je s obzirom na cenu soka koja je visoka za džep prosečnog kupca primoran da se snalazi da bi ga prodao.
- Flaša od 0,75 litara soka košta 1000 dinara što je za mnoge preskupo. Zbog toga izlazimo u susret kupcima i odobravamo popuste, pa za 4000 dinara mogu da kupe 6 flaša i na poklon dobiju 6 kesica čaja od aronije - rekao je Dimitrić i objasnio da organski proizvodi moraju da budu najmanje tri puta skuplji zbog manjeg roda i velikih troškova angažovanja radne snage.
(Telegraf Biznis)
Video: Bojan Stanić o Sporazumu o slobodnoj trgovini sa Kinom
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.