≫ 

Evropska komisija će od svake države članice tražiti punjače za električna vozila na svakih 60 km autoputa

 ≫ 

Udruženje evropskih proizvođača automobila smatra da je to premalo i traži dvostruko, 7 miliona punjača do 2030. godine.

Komentari

  • Josip

    25. januar 2022 | 09:05

    Punionice za struju će postaviti i privatni partneri, država neka se pobrine za infrastrukturu i brzu izradu dozvola za gradnju

  • Roki

    20. januar 2022 | 22:46

    Mnogo je lakse,brze natocit to svi znaju nema brige koliko ces morat cekat punjenje nema svatko mogucnost punjenja na poslu uostalom gde na poslu meni je prvi punjac na 10km od posla jedino da mi firma placa punjenje ili kuci znas ima ljudi koji zive u zgradama i auta su im na parkiralistima , nema brige o kapacitetu baterija i koliko ce past kad je hladno nema brige koliko ce kostat zamena baterija kad jednom crknu ,nema brige da je punjac zauzet i da moras osim svog cekat i tude punjenje i sigurno sam nesto zaboravio al sjetit ces se ti jako brzo !!! Taxsist iz njemacke napravio s modelom s milion i po km zamenio 3× motor 18 hiljada evra po zameni i tri puta baterije 20 evra po zameni plus cena auta pa ti reci da je isplativo mozda je ako imas para za bacanje da bi se hvalio kako vozis ev .

    • 21. januar 2022 | 12:59

      Elektro-vozač

      @Roki

      I, naravno, kada nemaš pravih argumenata onda padneš na "to svi znaju", valjda kao što su nekada "znali" da je Zemlja ravna. I prestani da umišljaš. Ne treba niko drugome sa plaća punjenje a baš svaka utičnica kojih ima svuda je potencijalno mesto za punjenje. Struje ima svuda, i moguće je i napraviti je lokalno, te je lako postaviti punjače, za razliku od preskupih, prljavih, smrdljivih, štetnih pumpi za fosilna goriva. 1.500.000 km sa fosilcem znači €170.000-€230.000 samo za gorivo, €5.000-€20.000 za ulje, reda €20.000-€50.000 za kočnice i bar oko €25.000 za preostalo samo redovno "održavanje", vanredno da ne računamo. To je ukupno €220.000-325.000 preko samih kola, naspram, da uzmemo tvoje podatke, €114.000 + struja (oko €15.000 u Srbiji) + verovatno reda €5000-€7000 za kočnice, ukupno oko €135.000. Dakle, duplo manji troškovi od bednog fosilca a do tri puta manji od najpribližnije uporedivog, i to ako žmurimo na sve vanredne probleme sa tim fosilcima tokom svih 1.500.000 km. Slobodno dodaj cenu kola, nema problema. Ko ne plati na mostu, platiće višestruko na ćupriji. Vožnja nije jeftina ni na jedan način ali je sa fosilcima daleko skuplja.

  • Roki

    20. januar 2022 | 19:54

    Za razliku od mobitela ev se ne moze koristit dok se puni i moras cekat da se napuni bez obzira sto ti radis za to vreme auto ti je van upotrebe dakle cekas da bi ga mogao kristit !

    • 20. januar 2022 | 20:59

      Elektro-vozač

      @Roki

      Za razliku od mobilnih telefona baterija automobila je daleko bolja i traje značajno duže i sa nadprosečnom upotrebom, otprilike kao kada bi najbolji telefon današnjice mogao da radi bar 7 dana sa jednim punjenjem. S obzirom da normalan svet uopšte ne mora da razmišlja o punjenju već samo prikači punjač tokom noći ili dok je na poslu, električni automobili su praktično uvek poptuno spremni. Fosilci, naravno nisu: Gde li je "kazaljka"? Jel' se žali? Moram li baš sada sa idem na pumpu, žuri me se gde god? Lele, vidi gužva. Jao, al' deru za gorivo! Smrzoše mi se ruke dok točim. Au, ovo gorivo nije dobro, bolje je ono drugo. ... itd itd itd ... Davno ostavljene noćne more, siguran sam da sam zaboravio mnogo toga. Ti ćeš se setiti kada dođe vreme...

  • Roki

    20. januar 2022 | 19:52

    Opet bla bla bla sve ljepo i sjajno po tebi nema nikakvih problema ,zanimljivo posto se evropa nateze s nuklearnom energijom francuzi imaju 58 reaktora nemci ih ne zele a vecinu struje dobijaju iz gasa i ugljena ni talijani ne zele nuklearke posto su sizmicki veoma aktivni sto prestavlja veliku opasnost te i oni najvise koriste gas . Dakle zamisli sto bi se dogodilo da su sva vozila elektricna , velik je problem upravo elektricna energija koje nema dovoljno za sadasnje potrebe a kamoli da su sva auta elektricna ! Jedna stvar u kojoj se slazem s tobom da fosilna goriva kakva danas postoje nemaju buducnost , vjerovatno ce se razvit tehnologija kvalitetnih goriva ... Medutim sus motori daju uzitak kakav ev ne moze pruzit , netko kao ti to ne voli i to je ok al ne mozes pisat zato sto ti ne volis da ne valja i da nitko ne voli !

  • Roki

    20. januar 2022 | 17:14

    Da jesi imalo pametan nebi lupao ko otvoren prozor! Jedini covjek koji ne ceka punjenje ev vecu glupost nitko nikad cuo nije . I to tvoje super punjenje sa strujom mahom dobivenom od nuklearnih reaktora kojih ima oko 400 na svjetu i morat ce se jos pravit a svaki je potencijalni černobil i jos proizvodi osim struje i nuklearni otpad koji itekako zagađuje samo to tebe nije briga tebi je vazno lagat kako ev najbilji . I nemoj ni pokusavat pisat kako struja dolazi iz obnovljivih izvora posto je to samo mali postotak a i da se proizvodi i vise nije jos moguce skladistit tu energiju !Sve lako proverljivo i da ne zaboravim kako to da se i Srbi i Španci i drugi tako bune protiv rudnika litijuma ? I jos da ti kazem nije ti neka fora pisat i prestavljat se drugim imenom a prso si sam !

    • 20. januar 2022 | 18:59

      Elektro-vozač

      @Roki

      1. Vidi se da ti bdiš i nad telefonom dok ga puniš i čekaš. Normalan svet zapravo organizuje svoj život daleko bolje od toga. 2. Šta god mislio o bilo kojim elektranama sve do jedne su i bezbednije i čistije od fosilne infrastrukture počev od bušotina preko rafinerija do kola. Ne samo da tu ima nebrojeno havarija nego havarije nisu ni potrebne da bi bile očajne. Ja nisam rekao da bilo šta dolazi iz bilo kakvih obnovljivih izvora jer tako nešto ne postoji. Entropija je zakon. Ono što jeste tačno je da za elektrane imamo još bolja rešenja a za fosilna goriva već imamo dokazano da ni u njima teorijski najboljem slučaju ne mogu biti čistija od električnih ni danas, a kamoli u budućnosti. Isto važi i za troškove. I ja bih se bunio protiv rudnika Litijuma koji bi radili na stari način, ali to više ne mora biti slučaj. Novi procesi su daleko čistiji, a i da nisu, opet manje zagađuju nego rafinerije i ostalo. I za to se narod pobunio i neće ih više.

  • Roki

    19. januar 2022 | 18:07

    El vozac LAZOV !

    • 20. januar 2022 | 00:47

      Elektro-vozač

      @Roki

      Ajde diši prvo (neki čistiji vazduh, dalje od tvojih kola). Zatim probaj opet da se "grohotom smeješ" da te prođe stres, znam da te činjenice bole, pogotovo kada su očigledne i lako proverite, pa nema šta da se kaže protiv njih sem da se negoduje.

  • dago 1

    18. januar 2022 | 17:00

    Pa sad je benzinska od 20 do 50 km. Dodjes naspes i ides. Mogu misliti kako ce biti kad svi budu vozili elektro

    • 19. januar 2022 | 01:44

      Elektro-vozač

      @dago 1

      Evo rećiću ti. Ili pitaj nekog drugog sa iskustvom. Za početak, daleko ređe će ljudi ići na bilo koja zasebna mesta za punjenje jer se to obavlja samo po sebi, dok mi uživamo u životu, spavamo ili smo na poslu. Kola će svaki dan počinjati puna te neće biti brige ni oko toga. Na magistralnim / auto-putevima su punjače stanice potrebne za one koji idu na duže putovanje, van kruga svog doma i posla i to je obično nekoliko puta godišnje, dakle daleko ređe nego sa fosilcima. Na tim putovanjima, umesto da neko mora da gubi vreme da zasebno staje na pumpu, puni, plaća, reparkira a zasebno rešava svoj predah i obrok (ili jede za volanom), ljudi će lepo stati na 15-30 minuta dopune (brzi punjači već u opticaju) dok umesto da bacaju pare na gorivo, te pare potroše da ih lepo usluže u dobrom restoranu. Dakle normalan svet će putovati jednako dugo kao i sada, samo će taj put biti daleko prijatniji kako zbog boljeg ugođaja vožnje i manje buke tako i do boljih predaha i obroka. Gradovi će biti daleko manje zagađeni, a ljudi bogatiji za iskustvo, zdravlje i novac koji nije bačen na zastarele gluposti i redovno reketiranje za "održavanje" jer toga praktično i da nema sa električnima. Proveri, nemoj mi verovati.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA