Navala na ovo povrće: Sastavni je deo potaža i zdravih šejkova, a prodaja je sada uvećana duplo
Spanać je pretekao blitvu i kelj, a može biti isplativ posao, budući da košta u proseku 250 dinara po kilogramu. Dakle, cena može biti i veća
Prema aktuelnim informacijama, na Veletržnici Beograd najveći porast prometa zabeležen je kod spanaća, budući da je prodaja ovog povrća udvostručena.
Pored spanaća, dobro se prodaju blitva, krastavci, rotkvice, mladi luk i kelj, a polako počinje da stiže i mladi krompir iz Leskovca. Tek se očekuju povećana ponuda i prodaja domaćeg mladog povrća.
Dobro kotiranje spanaća može biti motivacija za pokretanje biznisa, odnosno za njegovo uzgajanje, ako razmišljate u pravcu poljoprivrede. Poznato je da je prosečna cena svežeg spanaća oko 250 dinara po kg, a može biti i veća. U kulinarstvu se koristi na razne načine, veoma je zdrav, i to dodatno utiče na popularnost.
Može se uspešno gajiti tokom zime i ranog proleća, jer veoma dobro uspeva i na nižim temperaturama (12 -15° C), u zaštićenom prostoru sa grejanjem ili bez njega. Kada postoji dopunsko grejanje, onda se može uzgajati tokom čitave jeseni i zime.
S obzirom na kratku vegetaciju (40 do 60 dana) i mogućnost berbe već u fazi 5-6 listova, ova biljka je veoma dobra naknadna, odnosno prethodna kultura u plastenicima. Sorte spanaća, otpornije na niske temperature, jesu matador, viroflej, meleks.
Ono što treba znati u samom startu je da spanać zahteva plodno zemljište. Seje se u redove, s razmakom od 20 do 30 cm između redova, i 8-10 cm u redu. Setva spanaća se obavlja postepeno, na svakih sedam do 10 dana, počev od kraja septembra pa do kraja februara.
Prinos spanaća je takav da se dobija od 1 do 1,5 kg po metru kvadratnom. Kalkulacija prinosa je svakako veoma važan deo u poljoprivrednoj proizvodnji, te bi pre upuštanja u bilo koji segment poljoprivrede trebalo da napravite računicu.
Spanać se naširoko koristi u prehrambenoj i uslužno-ugostiteljskoj industriji, budući da je postao sastavni deo mnogih šejkova i zdravih obroka na tržištu, a takođe su popularni i potaži na bazi ovog povrća, koje restorani imaju u svojoj redovnoj ponudi.
(Telegraf Biznis)