Pukla Grčka: Hotelijeri brinu da će propasti sezona, a za to vreme rađa se novi šampion Mediterana
Hotelijeri u Turskoj trljaju ruke, konačno se turisti vraćaju na njihovo more
Hotelijeri u Grčkoj presabiraju se posle majskog perioda i prihoda koji je s njim došao, a koji je bio mnogo manji, nego prošle godine.
Zabrinuti su i kako će se to odraziti na predstojeće letnje mesece. Sa sve pritiscima i popustima. Za to vreme, njihove kolege u Turskoj trljaju ruke, jer će izgleda ovo biti njihova godina.
Za grčke hotelijere, čini se da je prvi mesec sezone počeo sa manjim stopama rasta i manjim brojem rezervacija iz inostranstva u odnosu na isti period prošle godine, kako na manjim ostrvima kao što su Miloš ili Tasos, tako i na popularnim destinacijama kao što su Rodos, Krit ili Kos, što je razlog za brigu za nastavak turističke sezone.
Odlučujuće za hotelijere bila je stopa popunjenosti u maju - iako je u toku meseca bila uspona i padova, misle da je ovo bio najgori maj u poslednjih nekoliko godina. Indikativno, prema procenama FOKS (udruženje hotelijera), interesovanje je negde na nivou od 50 odsto, dok je prošle godine taj proicenat bio 70.
Hotelijeri su svesni silaznog trenda ove godine, i sa zebnjom čekaju rezervacije u narednim nedeljama.
Dodatni problem je što nude noćenja u hotelima, koji se obično popunjavaju u grupnim posetama stranaca, a sve više je onih posetilaca koji gledaju alterntivni smeštaj, odnosno kuće, a ne hotele.
Turističku sezonu u Grčkoj mogu da poremete i izbori koji se ovde godine održavaju u toj zemlji. Međutim, turoperatori veruju i da će last minit rezervacije dosta toga spasiti.
Na to utiču i vremenski uslovi, a poslednjih godina bezbednosni rizici u drugim zemljama koji su bili jedan od razloga odlaska upravo u Grčku.
Turska i Severna Afrika imaju šansu ove godine. Turska, posle nekoliko godina turbulencija, i velikog pada tražnje , čini se da obnavlja poverenje turista.
Konkurentnost proizvoda podstaknuta je velikim padom kursa turske lire. Ostale severnoafričke zemlje postepeno se oporavljaju, kao što su Egipat i Maroko.
Istinu potvrđuje i najveći evropski turoperator TUI, koji godišnje obrađuje više od 3 miliona turista zemlji, a ove godine svog suseda označava kao šampiona Mediterana.
Rast rezervacija za tursku obalu je 40 odsto, dok je za Egipat udvostručen. Tu su i Maroko, sa rastom od 37 odsto, ali i Kipar (19%)
Turska vraća turiste u zemlju i nesumnjivo je veliki pobednik 2019. godine od svih mediteranskih destinacija, a veliki broj Evropljana ove godine pre bira za svoj odmor turske obale, nego skuplju Grčku, pišu grčki mediji.
(Telegraf Biznis)