Most izronio iz mora posle manje od mesec dana, kontroverzni megaprojekat dobio epilog

Ispod morske površine postavljeno je 148 stalnih i dva testna pilona još u maju, a sad se rade delovi na površini mora

Foto: Profimedia/Avalon Editorial

Most koji će spojiti Hrvatsku provirio je iz mora za manje od godinu otkako je kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC) uvedena u posao.

Na gradilištu je trenutno 385 radnika - 44 hrvatska i 341 kineski. Postavljaju se takozvane naglavne ploče.

Na gradilištu je i 21 plovilo: plovne dizalice, barže za prevoz elemenata konstrukcije, trajekti, remorkeri i klapete. Najveća dizalica na svetu za zabijanje pilona Xong Cheng 1 napustila je Malostonski zaliv pre mesec i po.

Kao zaštita od udara broda grupe pilona svakog stuba povezuju se na vrhu velikom naglavnom pločom od armiranog betona i deo te ploče nalazi se nad morem, a deo neposredno ispod površine mora, javlja Večernji list.

Betonske ploče povezuju pilone tako da oni zajednički nose masu sklopa, odnosno omogućavaju da se opterećenje s dna stupa jednako rasporedi na sve pilone. S obzirom na to da je u nivou mora, naglavna ploča ujedno služi i kao zaštita od udara broda.

VIDEO: Ne gledajte dole! Otvoren zastrašujući "stakleni" most

(Telegraf Biznis/Večernji list)