Most izronio iz mora posle manje od mesec dana, kontroverzni megaprojekat dobio epilog
Ispod morske površine postavljeno je 148 stalnih i dva testna pilona još u maju, a sad se rade delovi na površini mora
Most koji će spojiti Hrvatsku provirio je iz mora za manje od godinu otkako je kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC) uvedena u posao.
Na gradilištu je trenutno 385 radnika - 44 hrvatska i 341 kineski. Postavljaju se takozvane naglavne ploče.
Na gradilištu je i 21 plovilo: plovne dizalice, barže za prevoz elemenata konstrukcije, trajekti, remorkeri i klapete. Najveća dizalica na svetu za zabijanje pilona Xong Cheng 1 napustila je Malostonski zaliv pre mesec i po.
Kao zaštita od udara broda grupe pilona svakog stuba povezuju se na vrhu velikom naglavnom pločom od armiranog betona i deo te ploče nalazi se nad morem, a deo neposredno ispod površine mora, javlja Večernji list.
Betonske ploče povezuju pilone tako da oni zajednički nose masu sklopa, odnosno omogućavaju da se opterećenje s dna stupa jednako rasporedi na sve pilone. S obzirom na to da je u nivou mora, naglavna ploča ujedno služi i kao zaštita od udara broda.
VIDEO: Ne gledajte dole! Otvoren zastrašujući "stakleni" most
(Telegraf Biznis/Večernji list)