Rajaner mora da otkazuje letove, za to krivi Boing 737 max

Rajaner je stopu rasta putnika za leto 2020. godine srezao na tri odsto sa ranijih sedam procenata,

Najveći evropski niskotarifni avio-prevoznik, Rajaner, smanjio je prognozu rasta broja putnika za iduće leto zbog mogućeg dodatnog kašnjenja isporuka aviona Boing 737MAKS.

Rajaner je stopu rasta putnika za leto 2020. godine srezao na tri odsto sa ranijih sedam procenata, što znači da očekuje da će godišnji rast prometa u poslovnoj godini koja završava u martu 2021. opasti sa 162 miliona putnika na oko 157 miliona, prenosi agencija Rojters.

Avio-kompanija se nada da će Boingovi prizemljeni avioni MAKS ponovo poleteti pre kraja godine, i da će prve nove letelice ovog modela koje je Rajaner naručio biti isporučen u januaru i februaru 2020. godine. Ipak, tačan datum je neizvestan zbog čega je Rajaner revidirao svoj letnji raspored letenja za 2020. godinu na bazi računice da će preuzeti 30 umesto predviđenih 58 aviona.

Ova vazduhoplovna kompanija smatra da može mesečno da očekuje isporuke od najviše šest do osam novih aviona Boing 737MAKS do maja 2020. godine.

- Boing se nada da će paket dokumentacije za dobijanje sertifikata dostaviti regulatorima do septembra i da će ubrzo nakon toga avioni biti vraćeni na letove - naveo je glavni izvršni direktor Rajanera, Majkl O`Liri, u dopisu investitorima.

- Smatramo da bi bilo pametno da u planovima taj datum pomerimo za nekoliko meseci, možda čak i do decembra - dodao je O''Liri.

Takođe je napomenuo da, s obzirom na to da je Rajaner naručio model Boing MAKS200s, koji su varijanta MAKS letelica, oni će morati da dobiju zaseban sertifikat američke Federalne uprave za vazduhopovstvo (FAA) i Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA).

- Rajaner očekuje da će MAKS200 dobiti odobrenje za letove u roku od dva meseca nakon povratka aviona MAKS u funkciju - napisao je O''Liri.

(Telegraf Biznis/Tanjug)