Francuska kompanija "Alstom" zainteresovana za isporuku sistema za beogradski metro
Konačna trasa prve dve linije metroa je utvrđena - one će ići od Železnika do Mirijeva i od Mirijeva do Zemuna, ali planirana je i treća
Vršilac dužnosti direktora JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar izjavio je danas da je francuska kompanija "Alstom" zainteresovana za isporuku voznih sredstava i sisteme - kontaktne mreže, mašinske elektrosisteme u okviru metroa.
Kako je podsetio, sporazum o razumevanju sa Francuskom potpisan je još 2011. godine kao i da postoji međunarodni ugovor sa kineskom stranom. Kantar za RTS kaže da je "Alstom" zainteresovan za isporuku voznih sredstava i da to piše u dokumentu, ali da tu, dodaje, nije definisan građevinski deo.
Taj građevinski deo trebalo bi da finansira Kina na osnovu ugovora o saradnji između dve zemlje. Vrednost projekta je, kako je rekao ministar finansija Siniša Mali, četiri milijarde evra.
- To je procenjena cena iz generalnog projekta koji je radila francuska kompanija 'Ežis' i mi tek treba da radimo objedinjenu cenu projekta koji će da definiše tačne vrednosti - rekao je Kantar.
Ono što sledi je, kako kaže, da se uradi dobar geološki elaborat koji eventualno može da pokaže "da li imamo veće probleme nego što očekujemo".
- Pošto je Beograd već dosta izbušen tokom prethodnih decnija imamo sada već dosta dobre podloge - ukazao je Kantar. Plan je da izgradnja prve dve trase beogradskog metroa počne krajem sledeće godine i to i na Makiškom polju.
- Sada je u postupku izgradnja hidrotehničkog rešenja Makiškog polja, jer tamo imamo Železničku reku i Žarkovački potok, sliv površinskih voda sa Železnika i Žarkova. Treba da se uradi plan generalne regulacije šinskih sistema - objasnio je Kantar.
Prema njegovim rečima, sledeće nedelje će biti raspisan konkurs za izradu geološkog elaborata za prvih 17 kilometara i to će, kako kaže, biti najobomniji elaborat koji rađen u poslednjih nekoliko decenija.
Konačna trasa prve dve linije metroa je utvrđena - one će ići od Železnika do Mirijeva i od Mirijeva do Zemuna, ali planirana je i treća.
- U planu generalne regulacije šinskih sistema biće definisana i trasa treće linije. Ono što nije pokriveno sa četiri linije BG-voza i dve linije metroa to je Banjica, Voždovac, Autokomanda, Prokop i to treba povezati trećom i naravno blokovi na Novom Beogradu, tako da je to cilj da se pokrije u jednom trenutku - rekao je Kantar.
Prva linija metroa imaće četiri zajedničke stanice sa BG- vozom, druga dve, i one bi po procenama trebalo da preuzmu 45 odsto javnog prevoza, rekao je Kantar.
Generalnim projektom je za gradnju prve faze definisano četiri i po godine, i ako se sa gradnjom počne 2020. godine, onda bi 2025. bilo moguće voziti se metroom.
(Telegraf.rs/Tanjug)