Ako vam nestane struja, elektrodistribucija mora da vam plati 20 evra? Da, ali još ne u Srbiji
U Crnoj Gori počela primena finansijske kompenzacije u slučajevima neispunjavanja minimuma kvaliteta snabdevanja električnom energijom
Primena finansijske kompenzacije u slučajevima neispunjavanja minimuma kvaliteta snabdevanja električnom energijom počinje danas, saopšteno je iz crnogorske Regulatorne agencije za energetiku (RAE).
Za kršenje Pravila o minimumu kvaliteta isporuke i snabdevanja električnom energijom predviđena je kompenzacija od 20 evra za kupce koji su priključeni na distributivni sistem - pretežno domaćinstva, odnosno 200 evra za kupce koji su priključeni na prenosni sistem, prenosi portal Investitor.me.
Taj mehanizam finansijskih kompenzacija predstavlja dodatni stepen zaštite kupaca, koji je po uzoru na najbolju praksu u EU, a ujedno nov za region. Hrvatska najavila početak primene finansijskih kompenzacija za početak sledeće godine.
- Prema izveštaju Saveta evropskih regulatora u oblasti energetike koji se odnosi na članice EU, Norvešku i Švedsku, dve trećine ispitanih država primenjuje finansijske kompenzacije, poput Holandije, Švedske, Velike Britanije i Slovenije - kazali su iz RAE.
Kako se navodi, predmet prigovora kupaca mogu biti svi događaji koji nastanu od danas i to u roku od 30 dana od događaja koji je za posledicu imao neispunjavanje minimuma kvaliteta.
Iz RAE su objasnili da potrošač podnosi prigovor snabdevaču sa kojim ima zaključen ugovor, odnosno Elektroprivredi, ako nije promenio snabdevača.
Predmet prigovora može se odnositi na vreme u toku kog operator sistema mora otkloniti prekid u napajanju, ali i rokove koje moraju ispoštovati u najavi planiranih prekida, izdavanju saglasnosti za priključenje, (ponovnom) priključenju kupca, dostavljanju odgovora na prijavu o neispravnosti funkcionisanja mernog uređaja, obilasku objekta kupca, dostavljanju odgovora na prigovor o naponu i otklanjanju odstupanja napona.
To se takođe odnosi na rokove koji se odnose na dostavljanje odgovora na podnete zahteve.
Iz RAE su saopštili da je snabdevač dužan da u roku od 15 dana odluči po prigovoru kupca. Ako kupac nije zadovoljan rešenjem snabdevača, može se žaliti RAE.
- Posle donošenja odluke, snabdevač je dužan da izvrši finansijsku kompenzaciju u roku od 30 dana - naveli su iz RAE.
VIDEO: Zbog krađe struje na Kosovu evropski radnici kasne na posao
(Telegraf.rs/Tanjug)