Trend koji je otišao predaleko: Električni trotineti postali su problem koji niko još ne zna da reši

Odjednom su se pojavili na ulicama mnogih gradova i izazvali veliku pažnju

Foto: Shutterstock

Gotovo da ne prođe dan a da na putu do posla ne naiđete na nekoga ko pored vas prođe vozeći električni trotinet. Oni su postali svakodnevna pojava u našim gradovima. Pokušaji da se smanji korišćenje automobila iznedrili su na naše ulice, odnosno trotoare da budemo precizniji, ove trotinete.

Ako vam je neophodno da brzo stignete na neku ne baš previše udaljenu destinaciju, tu su trotineti. Vožnja je pristupačna i brza, baš kao da vozite bicikl, ali se ne znojite. Ipak, električni trotineti postali su problem u mnogim gradovima i začkoljica je što niko zapravo nije siguran kako da ga reši.

Stjuart Gudvin živi u Indijanapolisu i direktor je Memorijalnog centra. Kako piše CNN, pokušao je da zaustavi konstantan protok trotineta u mestu koje je pod njegovim nadzorom. Obraćao se vladi, kompanijama koje iz proizvode, ali bezuspešno.

- I dalje pronalazimo trotinete u našim fonatama. Nalazimo ih u kanalu, svuda na stazama - rekao je on.

O električnim trotinetima niko ne zna mnogo. Odjednom su se pojavili na ulicama mnogih gradova i izazvali veliku pažnju. Neki hvale ideju s obzirom na ekološku situaciju i zagađenje vazduha, drugi se ljute jer im novi vozači blokiraju trotoare.

Foto: Shutterstock

Zbog toga su sada vlade, lokalne zajednice i kompanije na zadatku, čak i proizvođači trotineta rade na tome da nađu dobro rešenje kako da svoje vozače dobro uklope u svakodnevni saobraćaj. Debate polaze od toga gde bi ovi trotineti smeli da se voze, pa sve do toga da im je podreban redizajn, odnosno nova, jača svetla i sedište za vozača.

Inače, u nekim gradovima već postoje zabrane. Na primer, Atlanta je zabranila noćnu vožnju nakon nekih tragičnih slučajeva, dok su ih neki drughi gradovi blokirali u potpunosti. Pravila vožnje trotineta razlikuju se od grada do grada. U SAD je slučaj da u jednom gradu možda možete da ga vozite sve do muzeja ili gradskog stadiona, do drugog ipak nećete moći.

U Denveru trotinete kompanije"Lift" možete da parkirate na terenima za hokej ili bejzbol, ali ne i za fudbal. Da bi ste to učinili da tim stadionima, morali biste da imate trotinete drugih proizvođača.

Kada je u pitanju Evropa, situacija je najpre postala alarmantna u Milanu. Gradske vlasti su donele rešenje o zabrani njihove vožnje na ulicama tog grada.

Električni trotineti su se prvi put pojavili na ulicama "grada mode" oktobra prošle godine, uprkos tome što nisu postojali propisi o korišćenju takvih prevoznih sredstava. Od proleća ove godine povećan je broj radnji koje prodaju trotinete.

Krajem jula, gradske vlasti Milana dozvolili su vožnju samo u pešačkim zonama i to ne većom brzinom od šest kilometara na čas, dok je vožnja po trotoarima apsolutno zabranjena. Propisane su i novčane kazne od maksimum 26 evra za one koji ne poštuju takve odluke.

U ovom gradu dešavali su se incidenti usled korišćenja trotineta, kada je vozač udario u pešaka i naneo mi telesne povrede u vidu preloma.

I u Srbiji je zabeleženo više incidenata. Jedan od njih je i kada je u Beogradu povređen dečak pošto ga je u Bulevaru kralja Aleksandra udario vozač elektronskog trotineta.

Inače, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je danas da će od države zahtevati da se hitno reguliše upotreba električnih trotineta kako bi svi bili sigurni.

(Telegraf Biznis)