Novi igrač u Bundesligi, a evo zašto je to važna promena za sve navijače

Dazn servis želi da uzdrma tržište nemačke Bundeslige, a navijači bi mogli mnogo toga da promene, pišu mediji.

Foto: Tanjug/AP

Velika pomama oko TV prava na nemačku fudbalsku sezonu je u toku, a posebno je zanimljiva smena igrača na medijskom terenu, odnosno povlačenje većeg i ulazak manjeg.

Petak, 20.30, subota 15.30 i 18.30, i nedelja 15.30 i 18.00h, takvi su obično početni termini u Bundesligi. Oni će ostati u narednoj sezoni i nastaviti se nakon početka 2020. godine. Tada će, naime, Nemačka fudbalska liga (DFL) dodeliti TV prava za period od 2021. do 2025. godine.

Provajderi se otimaju za ekskluzivitet i već troše mnogo novca na prava Bundeslige. Radi se o milijardama. Trenutno DFL ide 4,64 milijardi evra od različitih emitera za sezonu 2017-2020 - 1,16 milijardi evra po sezoni.

Trenutno navijači gledaju većinu utakmica Bundeslige uživo na Sky. Odnosno 45 utakmica preko američke stanice Diskaveri, koja uključuje i sportski kanal Eurosport. Preko Pay TV-a, emitovana je utakmica u petak uveče, ali prvi put je zahtevao od obožavalaca dve pretplate na različite kanale kako bi uživo gledali sva takmičenja Bundeslige.

KAKO JE DO TOGA DOŠLO?

Nemačko antimonopolsko telo je uvelo pravilo po kom nijednom provajderu nije bilo dopušteno da isključivo emituje sva takmičenja uživo (pravo pojedinačnog kupca). Ali nakon dve godine usledio je iznenađujući potez stanice. Diskaveri se odriče svojih prava i prodaje ih platormi Dazn, što je presedan.

- Činjenica da se Eurosport odrekao svojih TV prava na Bundesligu je uznemirujući signal za tržište - kaže Kai Damholz iz agencije za sportska prava Sas Medija.

- Jasno je priznanje matične kompanije Diskaveri da njegov poslovni plan sa fudbalskom ligom nije uspeo. Stoga se čini da se stanica jasno distancira od novog tendera -

Sa Daznom je sve drugačije. Portal je osnovan 2016. nešto nalik Netfliksu za sport. Za razliku od Sky, Dazn zahteva od svojih kupaca nisku mesečnu osnovnu cenu i daje svojim korisnicima pravo da otkažu ugovor na mesečnoj osnovi. Ali nudi mnoga druga prava: na fudbal, na primer, italijansku, špansku i francusku ligu, američku košarkašku ligu NBA ili prava na brojne teniske turnire.

DA LI JE DAZN SPREMAN ZA BUNDESLIGU?

Servis Dazn već neko vreme beleži sjajan rast. Portparol kompanije rekao je da je Bundesliga jedno od najvećih sportskih prava na tržištu i, naravno, veoma uzbudljivo za nas u Nemačkoj -

U kompaniji Sky nisu želeli da komentarišu pitanja oko dodele prava na Bundesligu.

Iza Dazna je britanska Perform Grupa - finansijski jak kablovski operator raznih sportskih internet stranica. Iako je samo tri godine na tržištu, čini se da je Dazn spreman za velike uloge, poput ove u Bundesligi.

Još uvek su oprezni u procenama i izjavama, i kako kažu, pogledaće najpre pakete prava, ali i cenu za nove korisnike kako ne ponovili grešku Eurosporta.

Troškovi korisnika, pretpostavlja se, i dalje bi trebalo da ostanu ispod 20 evra mesečno.

(Telegraf Biznis)