Upravo su isplivale cifre koje pokazuju pravo stanje: Kuda se to kotrljaju auto-giganti?!

Dve kompanije saopštile su da je globalno usporavanje pogodilo automobilsku industriju, što je dovelo do katastrofalnih poslovnih rezultata

Foto: Shutterstock

Kompanije koje su među najvećim dobavljačima automobila, Continental i Osram planiraju veća smanjenja troškova nakon što su upravo prijavili slabije rezultate.

Potražnja u Kini, najvećem svetskom automobilskom tržištu, pada već 15 meseci zaredom, dok su proizvođači automobila pod pritiskom da ulažu u čistije i samovozeće tehnologije.

BMW, Dajmler i Folksvagen objavili su planove smanjenja troškova zbog pada industrije u Nemačakoj. Japanska kompanija Nisan prijavila je pad zarade od čak 70%.

- Osram ne očekuje da se globalna proizvodnja automobila oporavi u kratkom roku - rekao je proizvođač farova i drugih komponenti, otkrivajući planove za smanjenje od 220 miliona evra (242 miliona dolara) troškova između 2017. i 2021. godine.

Takođe će se smanjiti 800 radnih mesta u Nemačkoj.

Dodali su i da će poslovne ciljeve ostvariti dve godine kasnije nego što su planirali. A imali su minus od 343 miliona evra. Godinu ranije poslovali su s neto dobiti od 188 miliona evra.

I proizvođač guma Continental saopštio je da je zabeležio slabe poslovne rezultate u trećem tromesečju, iskazanim u padu operativne dobiti za 20 odsto. Stoga, takođe razmatraju mogućnost smanjenja broja radnika.

Video: Svet i Evropa su gladni automobilskih guma, a Japanci će ih hraniti iz Srbije

(Telegraf Biznis)