Plan za 2021. godinu: Do Budimpešte ćemo stizati za sat i po

U proteklom periodu, na najznačajnijem Koridoru 10 kroz Srbiju i na barskoj pruzi, modernizovano je 227 km pruge, a planira se još 134 km pruge za velike brzine, kaže Miroljub Jeftić

Srbija će u sledećih pet godina dobiti 1.000 kilometara novih ili potpuno rekonstruisanih pruga, pišu "Večernje novosti". Kako najavljuje "Infrastruktura železnice Srbije", deo od Novog Sada do Beograda uveliko se gradi, a u martu će početi radovi ka Subotici.

V.d. direktora "Infrastruktura železnice Srbije" Miroljub Jeftić kaže za "Večernje novosti" da će svi ostali projekti na izgradnji brze pruge, sem deonice od Beograda do Niša, biti završeni do 2023. godine, a da je trenutna investicija u železnicu naše zemlje oko 5 milijardi evra.

- U proteklih pet godina, na najznačajnijem Koridoru 10 kroz Srbiju i na barskoj pruzi, modernizovano je 227 kilometara pruge. U toku su radovi na modernizaciji 134 kilometra pruge za velike brzine i na Koridoru 10, a u pripremi je još 770 kilometara magistralnih pruga - rekao je Jeftić.

Najznačajniji projekat je izgradnja pruge za velike brzine do 200 kilometara na sat između Beograda i Budimpešte.

To bi trebalo završiti do 2021, a kada je reč o barskoj pruzi, planiran je nastavak radova na deonicama od Valjeva do Vrbnice, odnosno do granice sa Crnom Gorom, ukupne dužine 207 kilometara, za šta je obezbeđeno 230 miliona evra iz novog kredita Ruske Federacije.

- Projektno-tehnička dokumentacija za tu rekonstrukciju bi trebalo da bude završena do sredine godine, a radovi da počnu krajem ove ili na proleće 2021. Procenjuje se da je za ovaj posao potrebno oko dve godine, a da je vrednost investicije oko 450 miliona evra - zaključuje Jeftić.

On je podsetio da su Vlada Srbije, "Infrastruktura" i kineske kompanije u Pekingu potpisale ugovor o modernizaciji pruge Beograd-Niš-Preševo - državna granica, a u planu je izgradnja obilazne pruge oko Beograda, od Belog Potoka, preko Vinče do Pančeva.

(Telegraf Biznis/Tanjug)