Nestašica svinjetine, ali su oni napravili potez da ni ne primetite da nema mesa

Želja proizvođača je u naredne dve godine osvoje pretežno tržišta na kojima dominira svinjeće meso

„Imposibl Fuds” je jedna od najdominantnijih kompanija u prehrambenoj industriji prvenstveno usmerenoj ka proizvodnji namirnica od soje, koje služe kao alternativa mesu. Uskoro će potrošačima u SAD biti dostupna i kobasica napravljena od sojinog proteina, čiji su izgled, ukus i način pripreme istovetni svinjskom mesu, prenosi CNN.

Čelnici kompanije su došli na ideju da uvedu ovaj proizvod usled nestašice svinjetine u Aziji i Africi, kao i ogromne potražnje u SAD.

- Tokom naredne dve godine, sve svoje snage ćemo usmeriti ka proširenju na inostrano tržište, prevashodno Aziju, gde proizvodi od svinjećeg mesa preovladavaju - objašnjava Pet Braun, glavni izvršni direktor kompanije.

Interesovanje „Imposibl Fudsa” za azijsko tržište posledica je svinjskog gripa, koji je u proteklim godinama izazvao dramatičan porast cene svinjetine na kontinentu, dok su, po nekim procenama, zalihe u Kini prepolovljene.

Kobasica od svinjetina je, u poređenju sa onom od biljnog mesa, masnija i kaloričnija, dok je iznos belančiva isti.

Iako se sektor proizvodnje biljnog mesa tek razvija, predviđa se da će tokom naredne decenije imati udela u 10% proizvodnje celokupne svetske industrije mesa.

Sve je veći broj lanaca restorana koji se uključuju u igru, prvenstveno „Burger King”. Kobasice od sojinog proteina nude nove poslovne prilike i već postaju deo jelovnika.

Dunkin donuts”, američki lanac brze hrane, odnedavno je u svoju ponudu uvrstio sendvič sa kobasicama od sojinog mesa, pošto se ovaj novi proizvod pokazao vrlo uspešnim tokom probne faze.

Burger King”, takođe, ima velike planove za svoju jutarnji meni, gde doručak koji uključuje biljno meso već donosi zaradu i privlači nove mušterije.

N. I.