Onlajn šoping je budućnost: Epl to zna, pa je za samo 7 dana ostvario profit od 1,4 milijarde dolara
U SAD se beleži sve veći rast kupovina na internetu na uštrb prometa u fizičkim prodavnicama
Eplov servis vesti je dostigao 100 miliona aktivnih korisnika mesečno, a u periodu između katoličkog Božića do Nove godine, kupci su u Eplovoj onlajn prodavnici potrošili više od 1,4 milijarde dolara, što je najnoviji znak rastućih prihoda od usluga koje pruža ova kompanija.
Pored tražnje za pametnim telefonima i drugim hardverima koja je dostigla vrhunac, Epl nastoji da poveća prihode od prodaje aplikacija i pretplatničkih servisa, kao što su novopokrenuti Epl TV + striming servis ili paketi za održavanje (Apple Care).
Kompanija je saopštila da su u pomenutom periodu, u Epl prodavnici, imali za 16 odsto više profita u odnosu na godinu ranije, pri čemu su samo 1. januara korisnici potrošili 386 miliona dolara, što je porast od 20 procenata, prenosi Rojters.
Broj korisnika "News" aplikacije povećan je za gotovo 18 odsto na godišnjem nivou, mada Epl nije objavio koliki je broj pretplatnika Epl "News" + servisa, koji košta 9,99 dolara mesečno. U SAD se, inače, beleži sve veći rast kupovina na internetu na uštrb prometa u fizičkim prodavnicama.
Prema podacima kompanije "Masterkard", koja prati promet na malo, od 1. novembra do Badnje večeri američki kupci su, u onlajn šopingu, potrošili gotovo za petinu više novca nego pre godinu dana, što čini 15 odsto ukupnog prometa u maloprodaji.
Povećanje prodaje u Eplovoj internet prodavnici otprilike je na liniji ukupnog trenda prihoda Eplovog segmenta usluga, koji je u prošloj fiskalnoj godini, završenoj u septembru, ostvario rast od 16 procenata na 46,3 milijarde dolara. S druge strane, prodaja ajfon uređaja je pala za 14 odsto na 142,4 milijarde dolara u istom periodu.
(Telegraf Biznis/Tanjug)