"Borski aerodrom čeka svetla budućnost": Najavljeno pripajanje Aerodromima Srbije
Izgrađen je pre 35 godina i jedan je od retkih civilnih aerodroma sa betonskom pistom
- Najbolja svetska praksa pokazala je da se državnim aerodromima najbolje upravlja sa jednog mesta, rekao je danas direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković, i time izrazio očekivanje da se i aerodrom u Boru, pored "Konstantina Velikog", "Morave", "Rosulje" i "Ponikve" - pridruži tom preduzeću.
Aerodromi Srbije su, ističe, osnovani sa ciljem da se celokupna aerodromska infrastruktura, koja je u vlasništvu Republike ili lokalnih samouprava, stavi pod kontrolu ovog preduzeća. Izuzetak je "Nikola Tesla". Govoreći o borskom aerodromu, Zdravković kaže da postoji niz procedura i koraka koje je nephodno napraviti od strane lokalne samouprave, Vlade i Aerodroma Srbije, kako bi došlo do konačnog pripajanja.
Istočna Srbija, kako dalje navodi, treba da ima jedan takav aerodrom i upravo je Bor najprirodnije mesto za to.
Zdravković ističe da svakako ima prostora i za kompaniju Vansi, koja upravlja aerodromom "Nikola Tesla", i za Aerodrome Srbije koji će upravljati ostalim aerodromima, s obzirom na to da se širi tržište avijacije i da raste broj putnika koji koriste vazdušni saobraćaj.
- Aerodromi Srbije imaju cilj da manje aerodrome stave u funkciju i da njihova infrastruktura bude odgovarajuća kako bi mogli da prihvate avione. Naše je da stvorimo uslove, a same kompanije će te uslove prepoznati - naglašava direktor ovog preduzeća.
Podsećanja radi, aerodrom u Boru je izgrađen pre 35 godina i to je jedan od retkih civilnih aerodroma sa betonskom pistom, pored onih u Beogradu, Nišu i Vršcu. Takođe, predviđeno je da se borski aerodrom u narednom periodu izmesti na novu lokaciju zbog otvaranja novog rudnika bakra i zlata "Čukaru Peki". On je, za sada, registrovan za letelice koje mogu da prime do šest tona tereta i 72 putnika, a izuzetno je pogodan za čarter letove.
Sa svim pratećim objektima, aerodrom u Boru se prostire na oko 60 hektara, a da bi se podigao na viši nivo - neophodno je da se pista produži za još 800 metara. U izgradnji aerodroma učestvovala je Vojska Srbije i RTB Bor. Do sada nije korišćen za civilni, već samo za sportski saobraćaj, a ubraja se među najbolje sportske aerodrome u Jugoistočnoj Evropi.
(Telegraf Biznis/Tanjug)