Kina nazaduje drugu godinu zaredom: Prodaja automobila opala za skoro 10 odsto
Mesečne prodaje električnih vozila u Kini rasle su po dvocifrenoj stopi početkom 2019. godine, ali su od jula počele da padaju nakon što je Peking ukinuo državne subvencije
Prodaja vozila u Kini opala je u 2019. drugu godinu zaredom usled zabrinutosti kupaca zbog trgovinskog rata s Vašingtonom i usporavanja privrednog rasta zemlje, kao i zbog manje tražnje za električnim vozilima, saopštila je danas kineska Asocijacija proizvođača automobila.
Prodaja na najvećem svetskom automobilskom tržištu pala je za 9,6 odsto u odnosu na 2018. godinu, na 21,4 miliona sedana, SUV-ova i minibuseva. U decembru je prodaja bila manja za 0,1 procenat u odnosu na godinu ranije, što je malo poboljšanje u odnosu na dvocifren minus koji je beležen prethodnih meseci.
Agencija nije iznela podatak o broju prodatih vozila u decembru, ali prema nekim drugim izvorima, prodato je oko 2,2 miliona vozila. Prodaja električnih i benzinsko-električnih hibridnih sedana i SUV-ova je prošle godine opala za 4,0 procenta u odnosu na godinu ranije, na 1,2 miliona. Ipak, ta cifra Kinu i dalje čini najvećim tržištem za ovu vrstu vozila, budući da učestvuje sa barem jednom polovinom u ukupnim svetskim kupovinama.
Mesečne prodaje električnih vozila u Kini rasle su po dvocifrenoj stopi početkom 2019. godine, ali su od jula počele da padaju nakon što je Peking ukinuo državne subvencije. Regulatori su teret tehnološkog razvoja ovih vozila prebacili na proizvođače uvođenjem obaveznih prodajnih ciljeva.
(Telegraf Biznis/Tanjug)