Sve više kupujemo nove automobile: A ova dva brenda dominiraju
Prodaja porasla za oko 10 odsto u odnosu na 2018. godinu
U Srbiji je 2019. prodato 10 odsto više novih automobila nego 2018, pišu Novosti. Mada je i pretprošla godina bila ocenjena kao dobra, jer je prodato 30.731 novo vozilo, brojke kažu da je uspešno nadmašena, jer je lani prodato 31.601 vozilo.
Očekivanja su da će decembar 2019. po prodaji novih automobila biti na nivou 12. meseca iz 2018, kada je prodato 2.638 jedinica, što znači da će skok prodaje biti iznad 10 odsto, navodi list. Najviše vozila prošle godine prodato je u aprilu, čak 4.258, što je rezultat dobro organizovanog Sajma automobila u Beogradu na kojem su kupci tradicionalno iskoristili velika sniženja.
Najviše vozila na ukupnom nivou, putničkih i lakih komercijanih, prodala je "Škoda" (5.437), a potom slede "Fijat" (5.133) i "Reno" (2.020). Iako je reč o prvih 11 meseci, bez decembra, realno je očekivati da se ovaj odnos snaga neće promeniti i kada se budu sabrali rezultati prodaje poslednjeg meseca 2019. godine.
Neprikosnoveni lider po prodaji lakih komercijalnih vozila koji su, kako se veruje, najbolji pokazatelj rasta privrede jedne zemlje, jeste "Fijat" sa 2.604 prodata "profesionalca". Slede "Dačija" sa 803 i "Folksvagen" sa 607 prodatih vozila ove kategorije. Kada je reč o putničkim automobilima, na našem tržištu dominira "Škoda", sa 4.918 vozila koja su kupile policija, vojska.
U Srbiji je značajno porasla i prodaja kamiona, tako da je od januara do decembra 2019. prodato njih 1.450, što je za oko 300 vozila više nego prethodne godine. - Brojni novi automobili koji su na naše tržište stigli skoro istovremeno kada i na najveća tržišta Evrope, povoljni uslovi kupovine, brojni popusti i druge pogodnosti koje su naši uvoznici uveli, dali su rezultate - ocenjuje Boban Nikolić, generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova.
(Telegraf Biznis/Tanjug)