Dizni ozbiljno ugrozio Netfliksove akcije: Može li da se zaustavi ovaj pad?
Iako ova striming kompanija ostaje profitabilna, činjenica je da zarada nije na zadovoljavajućem nivou
Investitori su oprezni, ali i dalje optimistični da Netfliks, najveći striming servis, može da ostavi konkurenciju nekoliko koraka iza sebe. Međutim, neće biti lako doskočiti ovom izazovu, budući da su rivali ugrozili akcije američkog giganta.
Netfliks ima 158 miliona pretplatnika širom sveta, i godinama je uspevao da se "svetlosnom godinom" udalji od svojih konkurenata iz striming industrije, ulažući veliku svotu novca u originalni sadržaj i koristeći razne kompjuterske trikove da sazna koja vrsta programa privlači gledaoce (ispostavilo se da ljudi najviše vole krimi dokumentarce i detektivske serije).
Međutim, Dizni+ raste neverovatnom brzinom... Analitičari Volstrita veruju da je ovaj striming servis pridobio više od 20 miliona korisnika u prvim nedeljama rada i da bi mogao da dostigne svoje targete mnogo ranije nego što je planirano (do kraja 2020. godine). Proboj na evropsko tržište takođe je progresivan. Osim toga, Amazon Prime Video nastavlja sa rastom, HBO je "odmah iza ugla", a NBC je nedavno lansirao svoj novi striming servis Peacock.
Od kako konkurencija raste, Netfliksove akcije su pale za 4 odsto.
Netfliks je ovaj pad zabeležio tokom 2019, a prethodno je u izveštaju deoničarima naveo da je uzrok manjeg broja novih pretplatnika skuplja cena njihove usluge u nekim regionima, kao i da je problem u nedostatku novog, zanimljivog sadržaja. Kompanija je uspela da malo povrati poverenje ulagača, nakon što je u trećem kvartalu 2019. privukla značajan broj pretplatnika.
Međutim, to je bilo pre nego što je Dizni+ lansiran u novembru, i pre nego što je beba Joda "ukrala" svu pažnju "Mandalorianu" i zauvek "kupila" fanove "Ratova zvezda".
Poslednji kvartal 2019, a prvi u kojem se Netfliks direktno suočio sa najvećim rivalom, Diznijem+, bio je istinski test za kompaniju. Ipak, oni ostaju optimistični: procenjuje se da se na Netfliks, tokom oktobra, novembra i decembra prošle godine, pretplatilo 7.6 miliona novih korisnika.
Volstrit će posebno obratiti pažnju na to da li Netfliks može da dostigne svoj target, ali će pomno pratiti i njenu profitnu marginu.
Kompanija je u toku prošle godine potrošila 18 milijardi dolara na originalni sadržaj. Iako ostaje profitabilna, činjenica je da zarada nije na zadovoljavajućem nivou.
(Telegraf Biznis/CNN Money)