Srpski začarani krug: Prodavci nezadovoljni uslovima rada, a mušterije kvalitetom usluge
U ovom domenu mnogo kaskamo za Zapadom, uprkos rastućem broju inostranih kompanija u našoj zemlji
Usluga koju u trgovinama dobijaju potrošači u Srbiji je na skoro duplo nižem nivou nego na Zapadu, pokazuje najnovije istraživanje kompanije "Intelligence".
Kvalitet usluge u prodavnicama robe široke potrošnje, koji je praćen metodom "mystery shopping" (tajni kupac u kupovini), bio je uoči 2020. godine na nivou 52 odsto, dok je evropski standard 81 procenat, prema saopštenju kompanije o rezultatima istraživanja.
Oko 30 odsto svih prodavaca, kako se ističe, uopšte ne poznaje karakteristike proizvoda koje prodaju i teško im je da pronađu informacije o njima. Čak dve trećine njih ne zanimaju potrebe kupaca, već vode računa o nekim drugim poslovima. Iako trgovci na oko 70 odsto elektronskih poruka odgovore na vreme, polovina njih odgovori veoma šturo, često koristeći generičke poruke.
- S obzirom na to da većinu prodavnica u ovom sektoru čine strane kompanije, očekivanja da će svoje znanje uložiti u podizanje standarda usluge do sada se nisu ispunila u potpunosti - navodi se u istraživanju.
Ipak, napominje se da je u devet praćenih trgovinskih lanaca zabeležen rast povećanja kvaliteta usluge: sa 47 odsto u trećem kvartalu prošle godine na 52 procenta u poslednjem tromesečju.
Istraživanje je pokazalo da su zadovoljstvo zaposlenog i zadovoljstvo potrošača u korelaciji, i da će nivo usluge, kao i promet, porasti ako su zaposleni zadovoljniji.
(Telegraf Biznis/Tanjug)