Za njih nema zime: Amazon ponovo najvredniji, a Ferari najsnažniji brend na svetu
Iza Amazona su ostali Gugl i Epl, a iza Ferarija - Dizni, Roleks, Koka-Kola...
Prema rang listi "Brand Finance Global 500" za 2020, američki gigant Amazon je treću godinu zaredom najvredniji svetski brend, dok je italijanski Ferari, po drugi put - najsnažniji.
Kako se navodi u izveštaju, vrednost Amazona je probila do sada nedostižni prag od 200 milijardi američkih dolara. U odnosu na 2019, vrednost mu je porasla za 18 odsto (sa 187,9 na 220,8 milijardi dolara), pa je tako ovako kompanija za e-trgovinu premašila Gugl za 60 milijardi, a Epl za 80 milijardi dolara. Iza njih se nalaze Majkrosoft, Samsung, ICBC, Fejsbuk, Volmart, Ping An i Huavej.
Ferari je, s druge strane, najsnažniji svetski brend među samo 12 robnih marki na rang listi, sa indeksom snage od 94,1 poena od mogućih 100 i rejtingom AAA+. Snaga brenda uticala je i na rast vrednosti za 9,0 odsto, pa ona sada iznosi 9,1 milijardi dolara. Po ovom kriterijumu, iza Ferarija su Dizni, ViČet (WeChat), Sberbanka, Dilojt, Koka-Kola, Tencent, Roleks, PwC i PejPal.
(Telegraf Biznis/Tanjug)