Sve rešavamo preko telefona: Novi portal eUprava redizajniran posle jedne decenije

Građani prvi put mogu da vide svoje podatke iz 15 različitih registara

Foto: Pixabay

Nakon skoro 11 godina građanima Srbije dostupan je novi portal eUprava. Portal ima novi dizajn i funkcionalnosti, njegov sadržaj je prilagođen mobilnim i tablet uređajima, a nalazi se na adresi euprava.gov.rs.

- Prvi put u Srbiji, u sistemu elektronske uprave uvedena je elektronska identifikacija uz korišćenje mobilnog telefona tj. dvofaktorska autentikacija koja će omogućiti da u narednom periodu sve usluge elektronske uprave budu dostupne na mobilnom telefonu - izjavio je Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.

Deo novog sistema je, navodi se u saopštenju, i nacionalni Portal za elektronsku identifikaciju građana i privrede.

- Vrlo brzo očekujemo povezivanje drugih državnih portala (LPA, APR, ePorezi, CROSO) sa novim sistemom elektronske identifikacije, i tako će se konačno prevazići problem koji su korisnici imali sa različitim operativnim sistemima i instalacijom čitača kvalifikovanih elektronskih sertifikata - rekao je Jovanović, i dodao da će do kraja februara izdavanje naloga dvofaktorske autentikacije biti dostupno i na različitim šalterima.

Foto: Pixabay

Na novom portalu eUprava, građani prvi put mogu da vide svoje podatke iz 15 različitih registara u nadležnosti nekoliko ministarstavaCentralnog registra socijalnog osiguranja, Nacionalne službe za zapošljavanje, Republičkog geodetskog zavoda i PIO fonda.

To znači da će građani na jednom mestu imati transparentni uvid u sve svoje podatke.

Sledeći korak je da se građanima omogući uvid u lične podatke u registrima lokalne poreske administracije i Poreske uprave Republike Srbije.

Jovanović je rekao da su informacije i usluge na novom Portalu organizovane prema životnim događajima, a u ovom trenutku čini ih osam oblasti: porodični život, vrtić, osnovno obrazovanje, srednje obrazovanje, studiranje, traženje posla, kupovina nepokretnosti i pokretanje biznisa.

- Ove oblasti sadrže odgovore na 300 pitanja koja smo prikupili iz anketa koje su građani popunjavali, jer nam je od velikog značaja bilo da identifikujemo realne životne probleme. Želeli smo da znamo šta je ono što ih najviše interesuje kada se nađu u određenoj životnoj situaciji - izjavio je Jovanovic.

Više od 980.000 već postojećih korisnika eUprave mogu bez ikakvih problema da koriste novi sistem eUprave sa svojim starim korisničkim imenom i lozinkom.

(Telegraf Biznis/Tanjug)