Radnici se vratili na posao, ali fabrike i dalje ne rade

Prema procenama, koronavirus će se najviše odraziti na globalnu industriju motornih vozila

Foto: Tanjug/AP

Veliki broj kineskih fabrika i dalje ne radi, iako su se milioni ljudi vratili na posao, nakon produženog praznovanja oko Lunarne nove godine.

Privremeno zatvaranje fabrika koje se prilično odužilo, ima veliki uticaj na kinesku, a samim tim i na globalnu ekonomiju, odnosno na snabdevanje, budući da je u ovu azijsku zemlju "preseljen" gotov ceo svet, kada je reč o proizvodnji.

Mnogi giganti su zbog koronavirusa obustavili rad u Kini, i mada su neki od danas nastavili tamo gde su stali, još uvek ima bojažljivih.

U "Foxconn-u", koji je najveći snabdevač za Epl, još uvek se nisu zahuktali, već progovaraju sa lokalnim samoupravama o bezbednosti i prave nove planove za restart.

Prošle nedelje, kada su najavljivali početak rada, iz ove kompanije su rekli da će sve mašine biti dezinfikovane pre nego što se zaposleni vrate, a da će oni morati da nose hirurške maske i da neretko mere svoju temperaturu.

Nisan i PSA su najavili da ostaju zatvoreni do petka, 14. februara. VW, BMW, Tojota i Honda kažu da počinju sa radom tek sledeće nedelje, a i francuski gigant Valeo će sačekati barem do četvrtka.

Prema procenama, korona virus će se najviše odraziti na globalnu industriju motornih vozila.

Iz Fijata su se takođe oglasili, rekavši da će možda morati da smanje proizvodnju vozila u Evropi, jer je nestašica auto komponenata iz Kine.

Suzuki je objavio u petak da će delove morati da potraži izvan Kine, jer su zabrinuti da će se ova situacija odraziti loše na njihove poslovanje u Indiji, koja im je najvažnije tržište.

Video: Neverovatan snimak izgradnje bolnice u Vuhanu za samo šest dana: Čeka 1.000 pacijenata

(Telegraf Biznis/BBC)