Mere koje su uveli evropski auto giganti: Fabrike zatvorene, samo u Belgiji i Švedskoj nema prekida
Situacija s korona virusom pravi velike probleme evropskoj automobilskoj industriji, koja je prisiljena da stopira ili ograničava rad u fabrikama
Danima izveštavamo o tome kako korona virus utiče na proizvodnju, lance snabdevanja, automobilsku industriju i sve ostale sektore, pojedinačno i kolektivno, a sada vam prenosimo presek stvari u Evropi, po državama, kada je reč o auto gigantima, o kojima piše Auto republika.
Neki fabrike zatvaraju u potpunosti, na određeno vreme, a neki radnike šalju na rad od kuće. Sve u svemu, sve kompanije su ozbiljno pristupile situaciji, kako bi se što pre suzbilo širenje aktuelne epidemije.
Italija
U ovoj zemlji, koja je najugroženija evropska lokacija, Fijat zaustavlja proizvodnju do 27. marta u svim fabrikama. Ferari je zatvorio dve fabrike, takođe do 27. marta, i kao razlog naveo manjak komponenti.
Lambordžini je zatvorio pogon kraj Bolonje do 25. marta.Proizvođač kočnica, Brembo, suspendovao je proizvodnju u četiri fabrike, dok je Magneti Mareli obustavio rad na tri dana.
Španija
Ford je zatvorio fabriku u Valensiji do ponedeljka, 23. marta, nakon što je troje zaposlenih imalo pozitivne rezultate na testiranjima na COVID-19. Seatova fabrika kraj Barselone bi mogla da obustavi rad na šest nedelja zbog problema u proizvodnji i logistici. Renoovi pogoni u Palensiji i Valjadolidu su stopirali proizvodnju na dva dana zbog nedostatka komponenti.
Dve Nisanove fabrike su zaustavile rad u petak nakon što je snabdevač naplacima "pogođen" karantinom u obližnjem gradu Odeni, jer je to mesto zahvaćeno virusom. Prekid će trajati najmanje do ponedeljka.
Francuska
PSA grupa je započela zatvaranje fabrika u matičnoj zemlji, rekao je izvor iz sindikata, počev od pogona u Muluzu, u ponedeljak posle podne. Fabrike u Sošou i Renu će biti zatvorene danas.
Reno radi na različitim scenarijima da bi svoje fabrike prilagodio delimičnom odsustvu radne snage, odnosno nižoj stopi proizvodnje, smanjenju broja timova ili većem korišćenju privremenih radnika, rekla je portparolka kompanije.
Nemačka
Opel je od mnogobrojnog kancelarijskog osoblja u Riselshajmu zatražio da rade od kuće, nakon što je jedan zaposleni pozitivno testiran na korona virus. Proizvodnja u fabrici u Riselshajmu nije ugrožena.
Folksvagen je pet radnika poslao kući iz fabrike Kasel, gde proizvodi komponente, jer je i tu jedan zaposleni imao pozitivne rezultate testiranja.
Dvoje radnika u fabrici u Volfsburgu su u kućnom karantinu nakon privatnih putovanja (pozitivni na testovima). Oni se još uvek nisu vratili na posao i nisu u kontaktu s kolegama, tako da dalji koraci nisu potrebni.
Slovačka
VW grupa je suspendovala proizvodnju u fabrici u Bratislavi. U ovom pogonu se sklapaju Porše Kajen, VW Tuareg i Audi Q7, uz VW Up!, Škodu Citigo i Seat Mii, kao i osovine i podne platforme za Bentli Bentajgu.
PSA i Jaguar Land Rover kažu da njihove fabrike u Slovačkoj rade normalno.
Češka
Sindikati Škodinih i Hjundaijevih fabrika u Češkoj, pozvali su na karantin za zaposlene u trajanju od 14 dana, koji će u istovetnom vremenskom periodu stopirati proizvodnju.
Portugal
Folksvagenova "Autoeuropa" fabrika kraj Lisabona je redukovala dnevni obim za 16 odsto zbog manjka radnika. Sedam od 5.536 zaposlenih u Autoeuropi je u izolaciji jer su bili izloženi korona virusu.
Poljska
Fijat je zatvorio fabriku u Tihiju do 27. marta.
Švedska
Volvo je saopštio da švedske fabrike nisu pogođene korona virusom za sada.
Srbija
Rad u fabrici FCA u Kragujevcu je obustavljen do 27. marta
Belgija
Volvo kaže da njegova fabrika u Gentu nije za sada pogođena korona virusom.
(Telegraf Biznis)