Može li ovo svetsko pivo da povrati reputaciju? Nekada je bilo simbol za svetu krunu, a sada...
Da, tačno je da ljudi ovih dana traže "spas" u hrani i piću, i to alkoholnom, ali jedno pivo je izuzetak. Njega baš niko neće...
Iako Corona pivo, koje proizvodi Cerveceria Modelo iz Meksika, a poseduje AB InBev iz Belgije, nema baš nikakve veze s virusom koji trenutno hara svetom - ljudi prema njemu imaju averziju zbog samog naziva.
Kada je osmišljen naziv za ovo pivo, davne 1925, ko je mogao da sluti da će isto ime nositi i jedan virus, koji je uneo paniku među ljude, zatvorio ih u svoje domove, prekinuo lance snabdevanja, izolovao svet, zatvorio granice, obustavio proizvodnju i srozao svetsku ekonomiju i berze.
A i sam naziv piva nije nastao slučajno: corona simbolizuje krunu koja se nalazi na vrhu katedrale posvećene zaštitnici Gvadalupe, u gradu Puerto Valjarta.
Od 1998. Corona Extra je najprodavanije uvozno piće u SAD, a svaka njegova vrsta se tradicionalno služi uz limun ili limetu. Brend je, inače, vodeći u Meksiku i izvozi se u 120 zemalja sveta, a vredi više od 10 milijardi dolara, mada se ta slika pomalo menja, još od kraja 2019.
Sada, kada ljudi nerado slušaju o koroni i kada im je već dosta svega, najmanje što žele je da piju pivo s istim nazivom. Ne, neće se zaraziti pijući piće Corona, ali je taj psihološki momenat jači od njih. Zato su širom Amerike rafovi na kojima stoji pivo sada prazni, samo su ostali kartoni Corone.
Tviteraši su pohitali da ovekoveče taj trenutak, bilo je onih koji su se smejali slici koju vide, onih koji su podelili fotografiju na kojoj piju Corona pivo, jer nijedno drugo nisu našli, ali i onih koji su ljude koji se ponašaju ovako "nerazumno" - nazvali glupima.
Bilo kako bilo, situacija oko korona virusa je definitivno uzela maha, a sada pogledajte najzanimljivije tvitove.
Kada je epidemija najpre nastupila u Kini, kompanija AB InBev je samo tamo bila na gubitku za 170 miliona dolara. Tada su rekli i da su očekivali bolju prodaju, zbog Lunarne nove godine, ali da im je jasno zašto je situacija lošija: ljudi su sedeli kod kuće, nisu se družili i samim tim je pivo, kao "simbol" barova i restorana, bilo na udaru.
Naš posao je vezan za izlaske ljudi u restorane, noćni život, izlaske s prijateljima, čini se da će se situacija vratiti u uobičajene tokove i spremamo se za rast kada se stvari vrate u normalu - kazao je tada direktor kompanije, Karlos Brito, za CNBC.
Dodao je da je poslovanje prošle godine bilo ispod očekivanog i da svakako nisu zadovoljni ovakvim rezultatima. Sada kada vide situaciju u SAD i možda još nekim zemljama, gde ljudi slično razmišljaju, pitanje je koliko dugo će trajati njihov povratak na zavidnu poziciju.
(Telegraf Biznis)