Zašto je dostava hrane dobar biznis? Dok ostali propadaju, on cveta i u doba korone
Glavne prednosti su dostupnost, praktičnost i niski operativni troškovi...
Ako imate kapital i razmišljate u šta da ga uložite, možda vam se ovaj biznis učini kao dobra ideja. Dostava hrane (Food Delivery) ima mnogo prednosti i male šanse da "propadne", a to je sada dokazano i u vreme krize: oni rade 24/7 i nemaju nameru da stanu. Potražnja je velika.
Živimo u vremenu u kojem je onlajn komunikacija postala imperativ: dva klika, jedan poziv, i hrana stiže na našu adresu. Razloga za to - zašto ovaj biznis "cveta" - je mnogo: milenijalci koji sada kreiraju javno mišljenje obožavaju tehnologiju i praktičnost, vole da im se sve "donese na noge" - počev od uređaja, preko odeće, pa do hrane.
Ako vam se prijede pica u ponoć, logično, nemate gde napolju da je pojedete ili vas mrzi da izlazite iz toplog kreveta. Na scenu tada stupa dostava hrane. Ovaj servis je rešenje i za sve koji su stariji, bolesni, ili preokupirani radom od kuće, posebno ovih dana. Naručivanje se, pritom, ne dešava samo preko aplikacije ili sajta, već i pozivom na broj s flajera, pa je servis dostupan i onima koji nisu vešti s tehnologijom.
U doba korone, kada mnogo ljudi radi od kuće, ili jednostavno ne napušta dom - ovi servisi su povećali obim posla, a samim tim i zaradu. U tome im pomažu i influenseri s Instagrama, čije postove ovi servisi sponzorišu.
Ako planirate da pokrenete ovakav biznis, prednost je i to što dostava hrane podrazumeva mnogo toga, a ne samo osnovne namirnice, već i slatkiše, piće, restoranska jela, salate. Dostavljači uglavnom voze auto, ali u prometnim gradovima češće ih viđamo na skuteru ili biciklu, što štedi vreme za parkiranje i gorivo.
Nose specijalne brendirane uniforme, tako da dok dostavljaju robu gradom - ujedno su i promoteri vašeg brenda, za "džabe". Osim toga, imajte na umu da je hrana kao osnova nekog biznisa, uvek dobra ideja. To je nešto što nam je neophodno, prvo na listi potreba, što svi volimo i na šta, na kraju krajeva, trošimo najviše.
Praktično i smisleno
Za ovaj tip biznisa vam ne treba određena niša, osim što znamo da su mu naklonjeniji mlađi ljudi. Ipak, vrlo lako možete zainteresovati i one druge, tokom čijeg odrastanja i mladosti ovo nije bilo ni zamislivo. Preduzetnici vole da ulažu u dostavu hrane, kao posao, jer je jednostavan i transparentan, bez skrivenih troškova. Mušterije lako i brzo odlučuju šta žele da poruče, kada da im se dostavi hrana, i kako bi da plate.
Sve što treba je da pratite njihove jasne želje. Osluškujte tržište, okruženje u kojem živite i poslujete. Sasvim je jasno da ovakva ideja više uspeva u velikim gradovima, gde su ljudi stalno u žurbi, nemaju vremena ni za šta, mnogo rade, dugo putuju prevozom. Kada dođu kući, umorni i gladni, sve što žele je dobar, topao i ukusan obrok. Hrana koju dostavljate mora biti vrhunska, a usluga brza i efikasna, kako biste zadržali mušteriju.
Niski operativni troškovi
Operativni troškovi (OPEX) su svi rashodi potrebni da investicija funkcioniše, nakon puštanja u rad. U ovom slučaju, oni su svedeni na minimum, za razliku od ostalih uslužnih biznisa povezanih s hranom (npr. restoran). Sve što je potrebno jeste da zaposlite, obučite i organizujete svoje radnike, odnosno dostavljače hrane. Naravno, potrebno je da imaju vozačku dozvolu B kategorije, da su ažurni, efikasni, komunikativni, odgovorni. Druga radna snaga vam nije potrebna.
Primera radi, kompanija "Postmates" vozačima nudi na stotine "dodatnih poslova", pri čemu mogu da dostavljaju skoro svaku vrstu hrane. Pored toga, mnoge firme za dostavu hrane funkcionišu tako da radnici koriste svoja vozila za posao, a poslodavac im daje novac za gorivo i amortizaciju. Svakako da ga ovo košta manje, nego da kupuje automobile za firmu. U svakom slučaju, ovaj biznis je vrlo profitabilan, iz najmanje dva razloga: hrana je nešto što konzumiramo svaki dan, u velikoj meri, a osim toga široka ponuda jela i laka dostupnost su ono što garantuje veliku potražnju, odnosno zaradu.
Nema stajanja, usluga 24/7
Za razliku od prodavnica, kioska s hranom, restorana, koji ima određeno radno vreme kada započinju i završavaju dan - dostava hrane nema taj "luksuz". Oni rade svaki dan u nedelji. Na vama je kako ćete organizovati osoblje: da li će raditi u smenama, ceo dan i celu noć, ili do određenog momenta posle ponoći. U svakom slučaju, ono što dostavu hrane čini privlačnom za mušterije, jeste činjenica da im je hrana uvek dostupna. Što se više i duže naručuje u jednom danu - veća je šansa da zaradite više novca.
Sada, kada ljudi dobar deo dana (odnosno ceo dan) provode u karantinu, ovakav biznis ima još više smisla. Radnje su preopterećene, redovi ispred njih su dugački, potrebna nam je posebna oprema za odlazak u kupovinu, pa su kupci često bezvoljni za šoping tokom trajanja pandemije. Oni koji su u mogućnosti, naručuju hranu, pa zato na ulicama sada, možda više nego pre, možemo da vidimo brendirane automobile i skutere za dostavu hrane.
(Telegraf Biznis)