Uskršnje zeke su simbol novog života: U ovakvom izdanju ih još nismo videli, a nose važnu poruku
I ove čokoladne životinje se bore protiv korone...
Nažalost, od kada je nastupila pandemija korona virusa mnogo toga u našim životima se izmenilo, pa tako ni vernici i tradicionalisti ove godine neće moći da proslave najveći hrišćanski praznik kako dolikuje. Dolazi Uskrs, ali da li iko sada razmišlja o praznovanju?
Na to nas je podsetio i epidemiolog Predrag Kon, koji je rekao da naša zemlja sada ne razmišlja o proslavljanju praznika, već razmatra uvođenje oštrijih mera. I mi nismo jedini: Italijane će ovog vikenda, kada pada katolički Uskrs - kontrolisati dronovi, a karantin je obavezan i za ostale građane sveta.
Ipak, jaja će biti u prodaji, a ako ne pronađete boje i sličice - uvek vam ostaje lukovina. Zeke koje su simbol Uskrsa, ali i novog života, još od 19. veka, takođe će pronaći mesto u mnogim domovima i u sred pandemije. Šta je Uskrs bez ofarbanih jaja, korpice s travom i čokoladnog zeke?
Ipak, u Britaniji recimo, čokoladnih zeka i jaja ove godine ima u manjem broju na policama marketa, jer prioritet ima osnovna hrana. Ali, oni koji se tu nađu - veoma su neobični i nose jaku poruku. Sada nose bele maske u znak borbe protiv korone.
Kako piše BBC, Uskrs je tamo postao "veliki biznis". U 2019. potrošači su izdvojili više od milijardu evra za razne proizvode koji simbolišu ovaj praznik. Samo 200 miliona funti je otišlo na uskršnja jaja. Amerikanci troše čak i više, u proseku dve milijarde dolara.
Međutim, sada kad su mnogi u svom kućnom karantinu, pa navala u radnjama nije primetna, to je poguralo onlajn prodaju jaja i zeka: lanci čokolaterija Hotel Chocolat i Thorntons zatvorili su svoje šopove, ali beleže dramatičan rast u onlajn prodaji. Kod prvih je prodaja uvećana za 400 odsto, a ove nedelje njihov sajt je posetilo milion korisnika.
Evo kako sada izgledaju čuvene čokoladne zeke:
(Telegraf Biznis)