Kad svi prodaju, Bafet kupuje jeftine akcije: Svi beže od avio-kompanija, on ih grabi
Američki biznismen je bio zainteresovan za irsku kompaniju Ryanair i International Airlines Group (IAG) iz Londona
Voren Bafet već nekoliko godina unazad kupuje akcije avio-kompanija, i onda kada ih drugi masovno prodaju, međutim, sada kada svet stoji, a avio-saobraćaj trpi, i ovaj čuveni investitor je prodao neke od svojih holdinga.
Još uvek se ne zna zašto se odlučio na taj potez, ali izgleda da i on ozbiljno shvata ovu krizu. Posebno sada kada vidi u kakvom je haosu avio-industrija. Iako je delovalo da rizikuje kupujući "akcije koje niko neće", zasigurno je da Bafet ne voli da se kocka.
Voli da kupuje kompanije ili udeo u njima, ako one imaju robustan model poslovanja i konkurenstku prednost. Upravo takve su bile kompanije Ryanair i International Airlines Group (IAG) pre izbijanja pandemije.
Sada, kada su obe na rolerkosteru, njihove prednosti su nestale, a Bafet menja mišljenje. Štaviše, trenutno nema izgleda da bi ovi giganti mogli da nastave s letenjem.
Iako je sasvim sigurno da će stati "na noge" u bližoj budućnosti, sada je nemoguće precizno reći kada će to biti, pa je njihova vrednost automatski zanemarena. Niko, pa ni Bafet, ne zna imaju li dovoljno kapitala da se izbore s "olujom".
Amerikanac ulaže samo tamo gde je siguran da će biznis opstajati i napredovati u narednih 5 ili 10 godina, a nijedan analitičar trenutno ne može da oceni Ryanair i IAG.
Dakle, po svemu sudeći, Bafet neće ulagati u ove dve britanske avio-kompanije. Ipak, to ne znači da one nisu dobra investicija. Proteklu deceniju su donosile fantastične rezultate svojim ulagačima. Vrlo je verovatno da će nastaviti u tom smeru, kada ponovo pokrenu poslovanje.
Takođe, i Ryanair i IAG su rekle da imaju dovoljno novca da se nose s izazovima u narednih 12 meseci, najmanje. To možda nije dovoljno dobar razlog za ulaganje za Vorena Bafeta, ali ako pretpostavimo da će se ekonomija vratiti na staro do kraja 2020, onda nije nerealno uzeti ove kompanije u obzir.
P/B racio za IAG je trenutno 0,75, a za Ryanair - 1,5. Avio grupacija iz Londona bi sada, možda, mogla biti najbolji dil, s obzirom na stabilnost brendova, globalnu diverzifikaciju i procenu popusta.
(Telegraf Biznis)