Kada prođe korona, vozače e- trotineta čekaju nova, stroža pravila

Vlasnici se, između ostalog, obavezuju da svoje modele modifikuju tako da u određenim delovima kao što su "pešačke zone" ili "zone susreta" - brzina bude automatski smanjena

Stroža pravila za e-trotinete u Beču / Foto: David Bohmann / PID

Stroža pravila za e-trotinete u glavnom gradu Austrije stupila su na snagu od sredine aprila, a firme koje ih iznajmljuju i korisnici moraju tome da se prilagode. Nove mere najavljene su još u decembru 2019. godine.

Ovo su glavne odredbe novih pravila:

Uvodi se zabrana parkiranja na trotoarima užim od četiri metra, a trotinet mora biti parkiran na ivici trotoara uz ulicu. Ako se parkiraju suprotno od propisanih pravila, vlasnik će morati da radnim danima, između 06 i 18 sati, u roku od dva sata ukloni trotinet, a ne u roku od četiri kako je bilo ranije.

U terminima pre i posle, vozilo se može ukloniti u roku od šest sati. Prilikom sakupljanja vozila noću, ne smeju se koristiti akustični signali za pronalaženje da bi se smanjila buka.

Vlasnici se obavezuju i da svoje modele modifikuju tako da u određenim delovima, kao što su "pešačke zone" ili "zone susreta" - brzina bude automatski smanjena. U definisanim zabranjenim delovima, kao što su pijace ili bolnički areali, trotineti treba da budu programirani tako da vožnja i parkiranje u tim delovima uopšte nisu mogući.

Po ponuđaču, dozvoljeno je raspolaganje sa maksimalno 1.500 trotineta. Novo je da oni moraju da budu jednako raspoređeni u čitavom gradu. To znači maksimalno po 500 trotinet u zonama starog grada.

Na izbijanje korona virusa i zabrane reagovali su i ponuđači e-trotineta. Svi osim jednog povukli su svoja vozila. Trenutno se u Beču skoro pa ne može naći ovo vozilo za iznajmljivanje.

Video: Drugi humanitarni let iz Beča vratio blokirane Srbe u domovnu

(Telegraf Biznis/Eurocomm PR)