Šef Amazona: Iako odolevamo krizi, ovo je najgore vreme s kojim sam se suočio
Ovaj gigant mora da izdvoji oko 4 milijarde dolara za uvećane plate radnika i zaštitnu opremu
Amazon je zabeležio dramatičan rast prodaje u prva tri meseca ove godine, jer je mnogo ljudi bilo prinuđeno da ostane kod kuće usled pandemije, odnosno da kupuje onlajn.
Tokom prvog kvartala skok je iznosio 26 odsto, a za dalje predviđaju 28 procenata rasta prodaje. Iako u mnogim zemljama mere postepeno popuštaju, ljudi će u narednom periodu svakako biti oprezniji, posebno ako dođe do drugog talasa virusa, pa je sasvim realno očekivati da onlajn kupovina dodatno zaživi i opstane nakon pandemije.
Enormna potražnja je primorala ovog e-giganta da radi veoma brzo i uloži dodatne napore, ali ne samo na sopstvenu korist, već pomalo i na "štetu", jer za sve što je potrebno kako bi se sprečilo dalje širenje korona virusa - Amazon mora da izdvoji oko 4 milijarde dolara.
Taj trošak uključuje povećane plate radnika i zapošljavanje na desetine hiljada novih ljudi, zatim zaštitnu opremu, maske, dezinfekciona sredstva, ali i slabije korišćenje kapaciteta skladišta, budući da je na snazi poštovanje mera vezanih za socijalno distanciranje. Među radnicima mora biti distanca od barem metar i po, do dva.
Džef Bezos, prvi čovek kompanije, iako važi za genija u poslu, kojem i sada bez sumnje ide dobro, ipak je priznao da se sa ovakvom krizom nikada nije suočio. Ali, dodao je da je Amazon pokazao svoju spremnost da se suoči s njom, kao i visok nivo prilagodljivosti i održivosti.
- Ako posedujete akcije u Amazonu, možda biste voleli da sada zauzmete svoje mesto, jer mi ne razmišljamo u "malim okvirima". Ubeđen sam da će naši dugogodišnji akcionari razumeti i osnažiti naš pristup novim okolnostima - istakao je Bezos.
(Telegraf Biznis)