Ovaj put je mnogima jedina veza sa Beogradom: Evo šta je sve planirano na pravcu do Borče i Ovče

Možete da pogledate plan

Foto: Marko Jovanović, beoland.com

Plan detaljne regulacije dela Zrenjaninskog puta sa kontaktnim područjem, od kanala Sebeš do saobraćajnice Severna Tangenta na Paliluli, dostupan je na uvid.

Plan može da se pogleda u zgradi Gradske uprave Grada Beograda, u Ulici 27. marta br. 43-45 do 27. maja 2020. godine svakog radnog dana od 9 do 18 časova.

Cilj izrade Plana detaljne regulacije dela Zrenjaninskog puta sa kontaktnim područjem, od kanala Sebeš do saobraćajnice Severna tangenta je stvaranje planskih uslova za rekonstrukciju i unapređenje pojedinih plansko-tehničkih rešenja trase dela magistralne saobraćajnice Zrenjaninski put, rekonstrukcija i igradnja infrastrukturnih vodova i objekata u koridoru predmetne saobraćajnice, povećanje kapaciteta predmetne saobraćajnice, kao i nivoa bezbednosti učesnika u saobraćaju, povećanje potencijala za razvoj komercijalne izgradnje, imajući u vidu atraktivnost i povoljnu saobraćajnu povezanost, koje su gradskog i šireg značaja i koje će doprineti da naselja na banatskoj strani postanu četvrti beogradski entitet.

Saobraćajnica Zrenjaninski put predstavlja gradsku magistralnu saobraćajnicu i jedan je od severnih ulaznih pravaca u Beograd. Njom su povezana pojedina područja u kontaktnoj zoni sa centralnim gradskim područjem, kao i međusobno.

Za stanovnike kontaktnih naselja, Zrenjaninski put predstavlja jedinu vezu sa Beogradom. U obuhvatu granice plana nalazi se deo ovog saobraćajnog poteza i to od kanala „Sebeš“ do petlje „Kovilovo“ (do saobraćajnice Severna tangenta). Usled neplanske izgradnje, neizgrađenih trotoara, kao i neregularno parkiranih vozila, ovaj saobraćajni potez je postao nebezbedan i nekomforan sa čestim prekidima saobraćajnih tokova. Saobraćajnicom Zrenjaninski put saobraća više autobuskih linija.

Foto: beoland.com

Predloženi profil Zrenjaninskog puta sadrži dve kolovozne trake sa po tri saobraćajne trake, razdvojene razdelnim ostrvom, zatim obostrane biciklističke staze, trotoare i zelenilo. Poprečne veze, odnosno veza Zrenjaninskog puta sa poprečnom primarnom i sekundarnom uličnom mrežom ostvaruje se preko postojećih i planiranih raskrsnica sa punim programom veza i sa raskrsnicama tipa uliv-izliv.

Pun program veza je planiran sa sledećim ulicama: Trstenička, Popova bara nova 2, Ivana Milutinovića (Put za Ovču), Mihaila Šolohova (Grgetečka), Bratstva i jedinstva (Kikindska), Jovana Zlatoustog i Severna tangenta. U fazi izrade nacrta plana, definisaće se tačno koje su raskrsnice sa punim programom veza, a koje će funkcionisati na principu uliv-izliv.

Vodovodna i kanalizaciona mreža i objekti planiraće se u skladu sa Regulacionim planom za izgradnju primarnih objekata i vodova Banatskog kanalizacionog sistema. Po ovom usvojenom konceptu separacionog kanalisanja, atmosferske vode će se prikupiti sistemom kišne kanalizacije, usmeriti i ispustiti u melioracione kanale, dok će sve upotrebljene (sanitarne i industrijske) vode biti prikupljane, i kolektorima usmeravane na postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda „Krnjača“, nizvodno od Pančevačkog mosta i tako prečišćene biće ispuštane u Dunav.

Video: Obraše se vinogradi gore s krova zgrade: Da li ekološka arhitektura postaje stvarnost?

(Telegraf Biznis)