BMW reže 6.000 radnih mesta, ima novu poslovnu strategiju
Minhenski proizvođač automobila je nastavio proizvodnju u maju, ali je korona ostavila traga na poslovanje
Svetski poznati proizvođač automobila BMV nije uspeo da odoli korona krizi koja je pogodila ceo svet, a naročito auto-industriju. Sada je u planu rezanje 6.000 radnih mesta bez otpuštanja, o čemu se nakon nekoliko nedelja pregovaranja dogovorio s radnim savetom.
Iako je proizvodnja ponovo pokrenuta u maju, skraćeno radno vreme (Kurcarbajt) za oko 34.000 zaposlenih u Nemačkoj je u velikoj meri ukinuto, ali je potražnja za vozilima i dalje pod znakom.
Najvažnije BMV lokacije u Nemačkoj radile su u proteklom periodu, u jednoj smeni. Kako su ranije preneli svetski mediji, ova kompanija je svakako imala u planu da otpusti do 6.000 radnika do 2022. godina, a korona je samo ubrzala proces. Do smanjenja radnih mesta dolazi nakon dobrovoljnih sporazuma s radnicima, rečeno je iz BMW-a.
BMW paket otkaza svakako podrazumeva otpremnine. "Penzionisanje nadomak penzije" je program koji bi mogao da se podnese uz otpremnine, navodi se. Ugovori koji podrazumevaju radno vreme od 40 sati nedeljno, sada će kao normu sadržati 38h. Neki od zaposlenih mogu da uzmu i dodatnih osam dana odmora.
BMV takođe podržava mlade ljude, mlađe od 25 godina, da završe studije ako su na pola, i garantuje im povratak na posao posle diplomiranja. Žele da u kratkom roku poboljšaju zaradu, ali na način koji će ih na duže staze održati inovativnim. BMV će nastaviti da ulaže u obuku i zaposliće 1.200 pripravnika samo u Nemačkoj ove i naredne godine.
(Telegraf Biznis)