Naše žene ne izlaze iz ove radnje, ali gigant H&M sada gubi milione

"HM" još uvek nije otvorio 350 svojih objekata širom sveta

Foto: Shutterstock

Drugi najveći modni lanac na svetu, Hennes & Mauritz (H&M), nalazi se u velikim finansijskim problemima, jer je pandemija, odnosno zatvaranje prodavnica, pogodila i njegovo poslovanje.

Naime, kompanija je juče izvestila da je suočena s velikim neto gubitkom i upola nižim prihodima, na kraju drugog fiskalnog kvartala. U tromesečju koje je zaključeno krajem maja, H&M je poslovao s neto gubitkom od 4,99 milijardi švedskih kruna (više od 500 miliona dolara).

Kako je naveo portparol, ovaj gubitak koji kompanija sada beleži je "prvi u poslednjih 10 godina i, zapravo, verovatno prvi ikada". U drugom kvartalu, švedski gigant je zatvorio oko 80 odsto svojih radnji, a ukupno ih je više od 5.000 širom sveta.

Iskazani u lokalnim valutama, prihodi su prepolovljeni. Na vodećim tržištima prodaja je znatno opala, a najviše u SAD, za čak 71 odsto. Iza je Nemačka sa padom od 42%, zatim Kina u kojoj je prodaja smanjena za 28 procenata.

Ono što ih je, međutim, donekle spasilo - bila je onlajn kupovina. Tu je prodaja skočila za trećinu, ali jasno je da žene obožavaju da razgledaju odeću u samom objektu, pre svega zbog veličina, a i zato što žele da vide modele uživo.

Osim toga, mnogi nisu kupovali odeću, jer su bili u karantinu, tako da H&M ne bi trebalo mnogo da se oslanja na ovaj vid šopinga.

Pad prodaje je nastavljen i u junu, kažu iz kompanije, dodajući da je do 24. juna - prodaja merena lokalnim valutama - pala za četvrtinu. Oko 350 H&M objekata i dalje je zatvoreno, a ovaj gigant posluje na 74 svetska tržišta, uključujući franšize.

Video: Šta je zapravo muškarcima u glavi kad se pomene šoping?

(Telegraf Biznis)