Kompanije plaćaju visok ceh slabe tražnje, moraju sada da režu cene

"Kompanije koje su teško pogođene krizom verovatnije će snižavati svoje cene"

Foto: Shutterstock

Jedna od posledica krize izazvane pandemijom korona virusa jeste masovno snižavanje cena kojem pribegavaju mnoge kompanije, jer ih pad potražnje ugrožava više od problema vezanih za poremećaje u lancu snabdevanja, pokazuje studija IFO instituta.

- Rezultati našeg istraživanja ukazuju na to da mere ekonomske politike za jačanje tražnje mogu značajno da pomognu stabilizaciji privrede - kaže Sebastijan Link, istraživač i koautor studije objavljene u publikaciji Šneldinst koju objavljuje IFO.

Slaba tražnja uzima veći danak kompanijama pogođenim korona krizom nego manjak radnih sati ili poremećaji u lancima snabdevanja uzrokovani pandemijom, navodi se u saopštenju institute iz Minhena dostavljenog Tanjugu.

- Naši nalazi pokazuju da će kompanije koje su teško pogođene krizom verovatnije snižavati svoje cene - objašnjava Link.

Nasuprot tome, kompanije koje izlaze iz krize kao pobednici povećavaće cene.

- Ova politika rezanja cena prisutna je u svim sektorima, ali je najizraženija u veleprodaji i maloprodaji - dodaje Link.

Studija je zasnovana na mikro podacima iz mesečnog Biznis pregleda IFO instituta.

Ti podaci omogućavaju da se stekne uvid u planirana prilagođavanja cena do avgusta 2020, uključujući i taj mesec.

IFO-v Biznis pregled pokriva sve relevantne ekonomske sektore a podaci iz njega se koriste kao osnova za izračunavanje indeksa poslovne klime u Nemačkoj.

Video: Najveći ekonomski izazovi u narednih 10 godina

(Telegraf Biznis7Tanjug)