Srbija postaje turistička Meka: A ovo su novi putevi koji će tome pomoći
"Ekonomija je jedino čega ne treba da se stidimo"
Danas se donosi odluka o projektu auto-puta "Vožd Karađorđe", rekao je predsednik Aleksandar Vučić u obraćanju javnosti.
On je istakao da će Srbija nastaviti da ulaže u infrastrukturu koja će pomoći dalji privredni rast. Najviše u auto-puteve.
- To je jedna od magistrala koja će centralni deo Šumadije da spoji sa istokom Srbije - rekao je Vučić na pres konferenciji, na kojoj je ukazao da se trenutno radi na tri autoputa u Srbiji - Moravskom koridoru, Ruma-Šabac i Kuzmin-Sremska Rača.
Predsednik je rekao da će u narednom periodu Srbija intenzivno raditi na velikim infrastrukturnim projektima, putevima, obnovi železničke mreže, kao i kanalizacionoj mreži. On je u obraćanju rekao da u Srbiji trenutno ima čak 61.303 gradilišta, što je za 16.000 vise nego prosle godine.
To su dobre vesti, rekao je predsednik i napomenuo da mora da se radi više, jer ljudi žele da žive bolje.
Vučić je na mapi Srbije pokazao koji putevi i pruge će se graditi u narednom periodu. Naveo je da su u toku pregovori sa partnerima za izgradnju brze pruge Beograd Niš dužine 240 km, kojom će se ići 200 km na sat, ili za sat i po stizatio do Niša.
Ako se ubrzo zavrsi potpisivanje ugovora, taj projekat treba da bude gotov do kraja 2023. godine, rekao je Vučić.
On je naveo da će se sa evropskim i ruskim parterima ući u pregovore za izgradnju pruge Niš-Preševo, jer je značajno da imamo kompletnu prugu sa Severnom Makedonijom.
Kroz Grdelicu će biti brzina oko 120 km na sat, a za tri sata taj put biće kraći put nego peko Bugarske, što bi dramatično ojačalo ekonomski našu zemlju.
Naveo je da je rekonstruisana pruga Resnik Valjevo, a da ima još 201 km od Valjeva do Vrdnice i Crne Gore, što će koštati 450 miliona evra, i to će se razgovarati sa ruskim i evrpskim partnerima. Cilj Srbije je da postignemo najbolju cenu i podignemo železnicu i za putnički i za teretni saobraćaj.
Vučić je najvio da se uskoro kreće sa ugovorom za kanalizacione mreže i precisćavanje otpadnih voda u Srbiji, a u Beogradu će taj projekat koštati 450 miliona evra.
U centralnoj Srbiji 70 opstina i gradova će dobiti kanlizaciju, a taj projekta vredi oko tri milijarde evra.
U Vojvodini se radi na dogovoru za 10 opština sa Nemačkom i sa Evropljanima kao i da se svuda reši pitanje čiste pijaće vode.
Govoreći o putevima rekao je da će u regionalne i manje puteve biti uloženo između četiri do pet milijardi.
Put Preljina- Požega treba da se završi za godinu i nešto dana, do kraja 2021, a do decembra krenuti radovi na hiljadama kilometara lokalnih puteva.
- To je ono sto je drugačija Srbija i deo projekta 2025. - poručio je Vučić.
Ukazao je da se danas donose detalji oko puta Karađorđe, a radovi bi, kako je prikazao i na mapi išli dalje do Rače, Despotovca.
- To je jedna od magistrala koja će centalni deo Šumadije da spoji sa svim delovima. Posvetićemo se kako severnom koridoru od Sombora i Kikinde, do svih poprečnih, oko Moravskog koridora, do toga da sam zamolio direktora CIP da do kraja godine budu gotovi projekti - naveo je on.
Rekao je i da neće baš biti moguće kao na mapi, pokazujući deo oko Golupca, ali da će svakako raditi na izgradnji te infrastrukture.
- Napravićemo pravu turističku meku tamo za sve građane Srbije - istako je Vučić.
(Telegraf Biznis)