Do 2030. na putevima u svetu 31 milion elektičnih vozila: Kada će niže cene?

Visoke cene električnih vozila još uvek ograničavaju neke kupce, ali kako se njihov trošak sve više izjednačava s benzinskim i dizelskim ekvivalentima, broj potencijalnih kupaca trebalo bi da se poveća

Foto: Pixabay.com

Do kraja decenije, trećina ukupne prodaje novih automobila na svetu biće električna vozila, pokazuje poslednje istraživanje konsultantske kompanije Deloitte "Električna vozila: postavljanje smera za 2030.godinu“.

Time bi broj prodatih električnih vozila u jednoj godini dosegao 31,1 milion u svetu, 10 miliona više nego što je ranije predviđeno.

Uprkos poremećajima koje je izazvala pandemija Kovid-19, očekuje se da će ukupna prodaja električnih vozila u 2020. godini dostići 2,5 miliona širom sveta, kaže se u saopštenju.

Na osnovu složene godišnje stope rasta od 29 odsto, istraživanje procenjuje da će prodaja dostići 11,2 miliona u 2025. godini i 31,1 milion do 2030. godine kada bi električna vozila predstavljala otprilke 81 posto svih prodatih novih električnih vozila.

Deloitte je identifikovao ključni faktor rasta prodaje električnih vozila u narednih deset godina kao promenu sentimenta potrošača, jer mnoge prepreke za prihvatanje električnih vozila postepeno nestaju.

- Visoke cene električnih vozila još uvek ograničavaju neke kupce, ali kako se njihov trošak sve više izjednačava s benzinskim i dizelskim ekvivalentima, broj potencijalnih kupaca trebalo bi da se poveća - kaže direktor beogradske kancelarije Deloitte-a i glavni partner u Sektoru za finansijski konsalting, Darko Stanisavić.

Sve više modela novih električnih vozila, dodaje, u kombinaciji s rastućim tržištem polovnih električnih vozila, znači da će električna vozila za mnoge postati pristupačniji izbor.

- Prevazilaženje zabrinutosti potrošača oko dometa vožnje i utisak nedostatka infrastrukture za punjenje biće važni faktori jer sve više vozača razmišlja o pogodnostima prelaska na električna vozila -

Dodatni faktori koji bi mogli dovesti do rasta kupovine električnih vozila uključuju povoljno regulatorno okruženje, bilo da je reč o finansijskim podsticajima ili ciljevima smanjenja emisije izduvnih gasova, kao i raspon modela električnih vozila dostupnih na tržištu.

Zatim, s obzirom da službeni automobili i vozni park i dalje predstavljaju većinu ukupne prodaje novih automobila, prelazak na električna vozila na korporativnom nivou dodatno će poboljšati globalni prelazak na električna vozila, ocenjuje se u saopštenju.

Mere ograničavanja kretanja kao odgovor na izbijanje pandemije Kovid-19 dovele su do velikih poremećaja u međunarodnim lancima snabdevanja i privremenog zatvaranja predstavništava.

- Iako je ukupna prodaja automobila opala u ovom periodu, električna vozila su pokazala otpornost u nekim regionima u poređenju sa ostatkom tržišta. Vrhunac prodaje benzinskih i dizelskih vozila je najverovatnije nastupio, iako relativno nezapaženo. Kako se ukupna godišnja prodaja automobila neće vratiti na nivo pre pandemije do 2024. godine, čak i ako se vrati rast prodaje na tržištu benzinskih i dizel vozila, verovatno će uskoro uslediti njihov pad tržišnog udela - rekao je Stanisavić.

Video: Razor električna vozila stigla su u Srbiju: Testirali smo električni trotinet, ovo su naši utisci

(Telegraf Biznis)