Kada ste poslednji put kupili farmerke? Prodaja opala značajno, mnogi lanci bankrotirali

Tokom karantina, uglavnom smo nosili trenerke i pidžame, pa je dobri stari džins pao u zaborav

Foto: Pexels

Moda je u karantinu, koji je trajao nedeljama, bila zasnovana na udobnoj odeći i obući, pa smo tako odela, haljine i farmerke zamenili trenerkama i pidžamama, a štikle i cipele - japankama, čija je prodaja duplo skočila.

Međutim, ovaj put fokus je na dobrom starom džinsu koji je popularan decenijama. I na njega je loše uticala korona kriza, jer su ljudi ostajali kod kuće, slabo su kupovali, ali su se manje i kretali, pa su za boravak među svoja četiri zida - radije birali nešto komforno.

- Čak i pre korona virusa, oni koji su radili od kuće rekli su da najčešće nose istu odeću za posao, vežbanje i preko vikenda - kaže Marija Rugolo, analitičarka iz "NPD Grupe".

Stoga, prodaja farmerki beleži oštar pad, baš kao i ostala poslovna garderoba. Nekoliko lanaca trgovine, koji primarno prodaju ovaj komad odeće, podnelo je zahteve za bankrot od marta. Osim toga, na ruku im nije išlo ni višenedeljno zatvaranje objekata, pa i oni koji su želeli da kupe farmerke - nisu mogli.

Složićemo se da je ipak jednostavnije onlajn putem poručiti udobniju, ležernu odeću, nego džins koji mora perfektno da nam paše. Rugolo dalje navodi da "industrija farmerki sada ima priliku da se poigra sa faktorom komfora. To će im pomoći da se izvuku".

Iako je situacija po džins trenutno nepovoljna, ova analitičarka kaže da to nikako ne znači njihov kraj i dodaje: "Trend farmerki nikada neće izumreti. One su osnovni modni komad više od 100 godina".

Video: Najveći ekonomski izazovi u narednih 10 godina

(Telegraf Biznis)