"Banka mi je poslala poruku koja me uplašila, a imam moratorijum": Da li se i vama ovo desilo?

Pojedinim našim sugrađanima banke su slale opominjujuće poruke

Foto: Shutterstock

Rok za izjašnjavanje o novom moratorijumu na otplatu kredita istekao je još početkom meseca, a svi koji su prihvatili novi dvomesečni zastoj u plaćanju obaveza prema bankama, mogu da budu mirni do oktobra.

Međutim, uprkos tome, pojedini građani se javljaju našoj redakciji jer ih zbunju poruke iz njihove banke.

- Prihvatila sam moratorijum, želela sam zastoj u otplati rata za kredit, ali me iznenadila poruka od banke u kojoj me  obaveštavaju da mi rata stiže na naplatu 10. septembra. To bi bilo tačno da ja nisam prihvatila moratorijum - priča naša sagovornica S.B.

Kako je to moguće i šta se zapravo dogodilo?

Reč je o tehničkom propustu, rečeno je za naš portal, što su potvrdili i služebnici banke našoj sagovornici. Naime, pojedine banke zbog greške u sistemu, automatski šalju obaveštenje/opomenu da se bliži rok za plaćanje rate.

To vas ne obavezuje da platite ratu, sve dok ste u programu moratorijuma, a ukoliko niste sigurni, možete da proverite i sa vašom matičnom bankom da li se ova situacija ponavlja i kod nas.

Dodatno, očigledno da banke ovu sistemsku grešku neće menjati, pa će one koje šalju poruke automatski ovog meseca, slati i narednog.

Podsetimo, klijenti banaka koji prihvate ponudu za dodatni dvomesečni moratorijum od oktobra će imati tri mogućnosti kada je reč o nastavku otplate kredita.

Naime, propisima Narodne banke Srbije predviđeno je da po prestanku moratorijuma banka obračunatu redovnu kamatu tokom zastoja ravnomerno rasporedi na preostali period otplate, pri čemu se taj period produžava za dva meseca. Druga mogućnost je da klijent, ako nije u finansijskim teškoćama, odmah plati dve "preskočene" rate, a treća je da plati samo kamatu za dva meseca trajanja moratorijuma.

Video: Vasić: Bankama rok tri dana da na internet stranicama postave ponudu za moratorijum

(V.B.)