3 nova, najvažnija pravila za proveru automobila: Stroži propisi, testovi i drakonske kazne
Od sada će Komisija da sprovodi provere automobila, da pokreće opozive širom EU i izriče kazne (a ne nacionalne vlade kao ranije)
Nova pravila Evropske unije o homologaciji automobila, koja su na snagu stupila širom Evrope 1. avgusta, i dalje privlači pažnju zbog svojih odredbi.
Pre svega, odredbe značajno pooštravaju prethodni sistem tipskih odobrenja i nadzora tržišta. Nova Uredba poboljšava i kvalitet i nezavisnost homologacije i ispitivanja vozila, povećava provere automobila koji se već nalaze na tržištu EU i jača sistem s većim evropskim nadzorom.
– Od sada će Komisija da sprovodi provere automobila, da pokreće opozive širom EU i izriče kazne do 30.000 evra po automobilu kad se prekrši zakon - rekao je komesar za unutrašnje tržište Thierry Breton. – Ove reforme dopunjuju naš rad na čistoj i sigurnijoj mobilnosti, koje u izazovnom kontekstu krize zahtevaju još više ulaganja usmerenih u budućnost u infrastrukturu i inovacije.
Ključni elementi novih pravila EU
- Nezavisnost i kvalitet ispitivanja pre nego što se automobil stavi na tržište. Na primer, nacionalna tela za odobrenje tipa sada su predmet stručne provere kako bi se osiguralo da se relevantna pravila strogo primenjuju i sprovode
- Provere automobila koji su već na tržištu. Države članice dužne su da redovno testiraju minimalni broj automobila i sada su u stanju da preduzmu zaštitne mere protiv nesuklađenih vozila na njihovoj teritoriji
- Evropski nadzor. Pored toga, Komisija je sada u mogućnosti da sprovodi provere usklađenosti na vozilima u laboratorijama ili na putu. Komisija može naložiti opoziv širom EU i izreći sankcije tim proizvođačima u iznosu do 30.000 evra po automobilu.
(Telegraf Biznis)