Luksuz na popustu: Počela kolektivna štednja, Evropa troši do 50 odsto manje
Radnje s hranom i dalje profitiraju jer ljudi masovno jedu kod kuće, a ne u restoranima. Prodaja svežeg voća i povrća u Nemačkoj, u Aldiju, i dalje je veća nego inače
Zanimljivo je posmatrati kako se širenje virusa i strah od neizvesnosti preslikavaju na potrošnju unutar Evrope. Što je situacija kritičnija, to se čak i imućni potrošači više suzdržavaju od većih izdataka.
Njihovo uzdržavanje direktno pogađa maloprodaju, proizvođače luksuzne robe, zatim sektor zabave, rekreacije, sporta i turizma. Luksuzna roba je tradicionalno "rezervisana" za one sa dubljim džepom, ali sada se i oni povlače.
Ispitivanja ponašanja potrošača u Velikoj Britaniji, Danskoj, Francuskoj i Švedskoj pokazuju isti obrazac konstatovan i u SAD: potrošači s visokim primanjima ne troše, iako radnje ponovo rade. Britanci koji zarađuju 40.000 funti ili više od toga, nakon oporezivanja su ostvarili samo 35% prošlogodišnje potrošnje.
U drugom kvartalu se desio pad potrošnje za 45 odsto, samo zato što bogati više ne troše na ono neesencijalno. Komparativno istraživanje jednog ekonomiste je bilo usmereno na više od 850.000 potrošača u Danskoj i Švedskoj, u periodu od marta do maja.
Podaci su pokazali da se potrošnja u Danskoj smanjila samo za 4% više nego u Švedskoj koja nije uvodila karantin, kao i da su stariji u Švedskoj trošili manje nego stariji u Danskoj.
Analiza firme "StyleSage", rađena u avgustu na osnovu podataka iz Zare, Asosa, Manga i još nekih modnih giganata, pokazala je da je 6 do 10% više njihovih proizvoda na popustu nego prošle godine, i da oni iznose 2 do 4%, jer se očekuje pad kupovne moći.
Takođe, britanski radnici koji su imali državnu pomoć tokom ovih meseci, odnosno koji su bili na prinudnom odmoru, trošili suu junu isto kao i 2019, a oni bez potpore - čak 30 odsto manje. Isto tako, studija pokazuje da su Britanci manje trošili na zabavu, a više na kola i njihovo održavanje, kao i na opremanje doma.
Radnje s hranom i dalje profitiraju jer ljudi masovno jedu kod kuće, a ne u restoranima. Prodaja svežeg voća i povrća u Nemačkoj, u Aldiju, i dalje je veća nego inače.
(Telegraf Biznis)