Nemački div prodao samo 5,5 miliona vozila za osam meseci, potražnja raste u jednoj zemlji
Folksvagen je u periodu od januara do avgusta ove godine iskusio pad od 21,5 odsto na globalnom planu
Automobilska industrija je doživela velike potrese tokom korona krize, i još se usporeno oporavlja. Tokom marta i aprila naglo su se zaustavili ili maksimalno usporili lanci snabdevanja, dok su fabrike prestale sa radom iz bezbednosnih razloga.
U svemu tome, kako smo ranije pisali, najveći profiter među auto-gigantima bio je proizvođač e-vozila iz Amerike - Tesla. Ostali veliki igrači takođe su morali da dele otkaze, pa čak i šampion u svetu luksuza, Rols Rojs. Ipak, malo ko je zabeležio pad kao nemački Folksvagen.
Kompanija je juče izvestila u padu prodaje za period januar-avgust, koji iznosi čak 21,5 odsto i odnosi se na ceo svet. Prodaja se svela na 5,57 miliona jedinica. Samo prošlog meseca, prodaja je opala za 6,6 posto, na 792.200 vozila, saopštio je nemački div.
Posmatrano regionalno, jedino je u Kini registrovan rast prodaje prošlog meseca za 3,5 odsto, na 353.200 vozila, dok je u Zapadnoj Evropi upisan pad od 17 odsto, na 212.100 komada. Da je Kina dobro tržište za ovu Grupu, dokazuje i plan koji se odnosi na ulaganje četiri milijarde evra u toj zemlji, a koji je sredinom jula najavio Generalni direktor Folksvagena u Kini, Štefan Folenštajn.
Severna Amerika takođe nije bila zainteresovana za Folksvagen u proteklom periodu, pa su tamo isporuke potonule za 19%. U Južnoj Americi pad iznosi 15,5 procenata, a podsećamo, VW grupa poseduje brojne brendove, među kojima su Audi, Škoda, Porše i istoimeni putnički automobil - Folksvagen.
Podsećamo, Folksvagen grupa navodno želi da se reši proizvođača luksuznih sportskih automobila iz svog asortimana, a kao mogući kupac, s kojim su pregovori navodno već došli vrlo daleko, pominje se hrvatska kompanija – Rimac Automobili. Više o tome OVDE.
(Telegraf Biznis)