Mogu li firme danas bez veb-sajta? Iznenađujući podatak dolazi iz komšiluka
Skoro 40 odsto preduzeća nema zvaničnu veb-stranicu, a zanimljivo je da 3,8 odsto njih u svom poslovanju koristi robote
Iako deluje da danas gotovo svaka firma ima svoj zvanični veb-sajt, ispostavilo se da nije baš tako. Barem kada govorimo o našem regionu. Prema podacima Agencije za statistiku BiH, samo 62,7% preduzeća ima veb-stranicu, odnosno 37% njih nema.
Zanimljivo je da 3,8 posto preduzeća u svom poslovanju koristi robote. Ono što je, takođe zanimljivo, jeste ne tako mali udeo onih firmi koje nemaju svoju veb-stranicu. Naravno, za to je uglavnom presudna vrsta posla.
Naime, 87,5% firmi koje se bave popravkom i održavanjem računara i komunikacijske opreme ima zvanični sajt - što znači da njih 12,5 posto nema, prenosi Klix.ba. Taj procenat nije zanemarljiv, imajući u vidu delatnost kojom se bave. Osim toga, stranicu u 89 odsto slučajeva imaju firme koje se bave informisanjem i komunikacijama.
To znači da svaka deseta kompanija nema sajt. Evo kako stoje stvari u ostalim sektorima: administrativne i pomoćne uslužne delatnosti (66,8%), stručne naučne i tehničke delatnosti (74,9%), nekretnine (53%), usluge smeštaja i ishrane (58,5%), saobraćaj i skladištenje (45,7%), trgovina na veliko i malo (61,6%), građevinarstvo (54,2%), snabdevanje energijom, parom i vodom, kao i upravljanje otpadnim vodama (57%), proizvodnja (66,3%).
Rezultati istraživanja o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija u preduzećima, u Federaciji Bosne i Hercegovine, za 2020. godinu, pokazali su da 99,7% preduzeća ima pristup internetu.
Od ukupnog broja preduzeća koja koriste internet, 98,4% koristi fiksnu širokopojasnu internet konekciju, a 70,6% preduzeća koristi mobilni internet za poslovne potrebe.
Kako je već navedeno, 63,8% firmi ima veb-stranicu, što predstavlja rast u odnosu na 2019, a onlajn poslovanje koristi 22,1% preduzeća, što predstavlja pad u odnosu na prošlu godinu.
(Telegraf Biznis)