Da li vas ovaj podatak iznenađuje? 70 odsto kupaca nikada nije kupilo automobil od žene
Rezultat istraživanja možda i ne čudi mnoge, jer u društvu vladaju brojne predrasude o ženama kao vozačima i poznavaocima automobila
Da li su žene lošiji vozači? Da li se teže snalaze u prostoru? Da li manje vode računa o svojim kolima? Često slušamo odgovore na ova pitanja, a kakvo zaista mišljenje imaju kupci vozila o ženama kao vozačima i prodavcima, možda najbolje objašnjava rezultat nedavno sprovedenog istraživanja.
Naime, skoro 70 odsto (tačnije 68%) kupaca automobila nikada nije kupilo svoje novo vozilo od žene. Istraživanje je utemeljeno na rodnoj podeli u trgovini, a obuhvatilo je 3.000 kupaca. "Car Dealer" magazin navodi da iako 90 odsto njih ne mari za to od koga kupuje automobil, ipak ih je samo 32% kupilo vozilo od žene.
Dalje, 29 procenata ženskih ispitanika veruje da je industrija maloprodaje automobila u osnovi seksistička, u poređenju sa 13 procenata muškaraca. Kupci su ukazali i na tendenciju zaposlenih da se obraćaju muškarcima kada par zajedno uđe u prostoriju, kao i na specifičan stav muških radnika.
Džejms Begot, osnivač pomenutog magazina, kaže: "Nažalost, u trgovini motornim vozilima i dalje uglavnom rade muškarci, posebno u prvim redovima prodaje".
- Ovi rezultati pokazuju da je ono što smo mislili - tačno. Malo ljudi kupuje automobile od žena, a industrija mora učiniti mnogo više kako bi se to promenilo - Rejčel Prašer, generalni direktor kompanije "Haymarket Automotive".
Ona ukazuje i na činjenicu da su neki prodavci skloni da ženama prodaju auto po višoj ceni, nego što bi muškarcu, jer polaze od toga da se žene ne razumeju u kola. Samo 19 odsto ispitanika je reklo kako veruje da su oba pola jednako zastupljena u prodajnim salonima, dok 87% navodi da žene u tom segmentu treba više podsticati.
Dakš Gupta, CEO kompanije "Marshall Motor Holdings", kaže da je njegov cilj da do 2030. godine 30 odsto liderskih pozicija u preduzeću zauzimaju žene. Kaže da to nije samo zbog "ispravljanja nepravde", već postoje "stvarne opipljive koristi" po njihovo poslovanje.
(Telegraf Biznis)