Prepolovljen portfolio: Svetski div se oprašta od 200 brendova
"Coca-Cola" ne želi više da ulaže u brendove koji stagniraju ili ne rastu, a proizvodi koji su prvi na udaru jesu voda i sportski napici
"Coca-Cola" se oprašta od 200 brendova ili polovine svog portfelja. Gigant iz sveta napitaka, vredan 80 milijardi dolara, već je najavio da će ukinuti neka voljena, mada zastarela pića, kao što su Tab, Zico i Odwalla.
Pre dva dana kompanija je prvi put izvestila da će se rešiti njih 200. Smanjenje portfelja omogućiće ovom divu da se usredsredi na svoje najprofitabilnije ponude, stoji u saopštenju. Tu se ubrajaju osnovni proizvodi kakav je "Coca-Cola Zero Sugar", kao i brendovi koji se uklapaju u moderne, nove kategorije: Topo Chico i AHA.
Generalni direktor, Džejms Kvinsi, kaže da je kompanija finalizirala koji će brendovi ostati u portfelju. Nije dao konkretna imena, ali je naveo da će najviše pretrpeti kategorija "hidratacija". Obim vode i sportskih pića u kompaniji pao je za 11 odsto u trećem kvartalu.
Osim toga, mnogi brendovi koje će "Coca-Cola" ugasiti prodaju se samo na određenim tržištima, a ne širom zemlje. Kvinski kaže da postoji velika razlika između brendova koji kompaniji donose profit i onih koji se bore za opstanak. Prodaja pića sa lošim učinkom predstavlja samo 2% ukupnog prihoda ovog giganta.
Ova odluka, inače, nije došla "preko noći", tj. zbog korona krize. Kompanija smatra da će joj oslobađanje od brendova koji stagniraju - pomoći da poraste. Takođe, ovaj potez bi trebalo da "oslobodi" resurse za ulaganje u pića koja imaju potencijal na tržištu.
"Coca-Cola" je nesumnjivo imala teškoće tokom pandemije, zbog zatvaranja restorana. U trećem kvartalu, neto prihodi su opali 9%, na 8,7 milijardi dolara. Rezultati su, ipak, pobedili očekivanja Volstrita, a akcije su porasle oko 2% u četvrtak.
(Telegraf Biznis)