Bacimo pogled na tržište igara na sreću
Tim koji je postigao uspeh i stekao kredibilitet na međunarodnoj sceni rešen je da i u Srbiji lansira jedinstvenu platofrmu za online igre na sreću, zato što veruje u naše regulative, ekonomiju i stručnjake
U pitanju je Victory online betting & gaming platforma, koja je kao novi igrač na tržištu u punoj meri fokusirana na navike i potrebe korisnika, kao i na kreiranje drugačijeg doživljaja klađenja. Na bazi dubokog poznavanja ove industije kod nas i u svetu, svoje viđenje dao je Nikola Perić, direktor kompanije Victory.
Doprinos ekonomskom razvoju
- U svakoj državi u kojoj je regulisana, industrija igara na sreću predstavlja važan faktor doprinosa ekonomskoj održivosti i razvoju - kaže Nikola Perić. On ističe da u Srbiji, direktno ili indirektno, čak preko 100.000 ljudi zavisi od ove industrije. Industrija igara na sreću, odnosno njene vodeće kompanije, unapredile su i aspekt korporativnog vođenja, i konstantno se kadrovski unapređuju, dok sve veći broj visokobrazovanih mladih IT stručnjaka vidi svoju šansu u ovom sve popularnijem tržišnom sektoru, dodaje Nikola.
Društvena odgovornost
- Da bi se videlo koliko igre na sreću doprinose ekonomiji, treba se osvrnuti na to koliko su priređivači igara na sreću aktivni i uključeni u različite projekte – od zdravstva do sporta. Najveći sponzori sportskih manifestacija i klubova danas su upravo betting’ kompanije, i za to se odvaja velika količina sredstava - kaže Nikola i dodaje da smo u martu bili svedoci velikih donacija od strane priređivača igara na sreću.
- Ideja koju neguje kompanija koju vodim biće pronalaženje i manje popularnih, ali uspešnih sportista i podsticanje njihovog razvoja - naglašava Nikola i dodaje da od CSR aktivnosti korist imaju svi: priređivači igara na sreću preko sporta i aktera promovišu određenu ponudu, dok sportu i sportistima to vraćaju kroz sponzorske kanale i ugovore.
Zajednički rast industrije i ekonomije
Nikola dalje ističe da, ako pratimo ekonomski rast BDP-a u Srbiji poslednjih godina, primetićemo da je tržište igara na sreću ostvarilo značajan rast. Ukupan prihod koji je ostvarilo pet vodećih kompanija iz industrije 2017. iznosio je 140 miliona evra, a taj rezultat je za dve godine povećan za preko 100% i dostigao je 285 miliona evra.
- Ono na šta ti podaci ukazuju jeste i povećanje troškova zarada i naknada za poreze i doprinose i to za 56%, sa 41 miliona evra u 2017, na 64 miliona evra u 2019. godini - ističe on. Prema zvaničnim podacima, u 2019. ova delatnost je zapošljavala 12.420 ljudi. Osetan rast se primećuje na tržištu online igara na sreću, koje je u periodu od tri godine ostvatilo rast za više od 300%. Kao odgovor na ovakve tržišne promene, naše najveće kompanije spremno su odgovorile afirmacijom novih tehnoloških rešenja, razvijajući platforme koje omogućavaju korisnicima stabilno, sigurno i jednostavno učestvovanje u igrama na sreću.
Regulatorni okviri i naša šansa
- Kada govorimo o zakonskoj regulativi vezanoj za igre na sreću, ona je u Srbiji prilično dobro struktuirana - smatra čovek koji je imao priliku da se upozna s regulativama i u drugim državama. On dodaje da naš model u Srbiji koristi najbolju praksu – onu koja prati implementaciju online tehnologija i tranziciju na online priređivanje. Nedavna izmena zakona najviše se odnosi na priređivanje igara na sreću u retailu i njom je onemogućeno otvaranje novih kladionica u krugu od 100 metara od bilo kojeg postojećeg priređivača. Ovakav zakon, koji ima cilj da artikuliše pravu ekspanziju otvaranja novih objekata i ujedno spreči pristup maloletnim licima, podržan je od strane svih priređivača kao jedinstven poziv na društvenu odgovornost - kaže Nikola.
Budućnost online pristupa i odgovornog klađenja
- Za razliku od priređivanja igara na sreću u retailu, gde igrači mogu biti anonimni, online priređivači dobijaju identifikaciju svakog korisnika, što omogućava revnosnije praćenje odgovornog klađenja i sprečavanje učešća maloletnih lica u igrama.
- Tranzicija iz retaila u online, koja kod nas kasni u odnosu na tržišta zapadne Evrope, upravo je prostor gde mi vidimo priliku da se dodatno ostvarimo. Ono što je ključno jesu iskustvo i ekspertiza sa afričkog kontinenta gde smo kao BetKing.com otvorili rekordnih 28.000 kladionica i kreirali bazu čiji je broj korisnika veći od populacije naše zemlje. Na talasu tog uspeha rešeni smo da i u Srbiji kreiramo nov, (pobednički) pristup klađenju – Victory, u punoj meri prilagođen našem tržištu, čiji smo razvoj započeli tek nakon opsežne analize tržišta, pažljivo slušajući korisnike i njihove istinske potrebe - ističe on.
Stabilnost, sigurnost, jednostavnost
- Razumevanje i poznavanje tržišta ključ je uspeha svakog biznisa. Akcenat kompanije Victory biće na stabilnosti i sigurnosti platforme, jer znamo da je igračima to posebno važno; te smo iz tog razloga posvećeni i besprekornom korisničkom iskustvu, jedinstvenim ponudama, drugačijim specijalima i marginama koje ne nudi niko, ali i inovativnoj i superbrzoj registraciji u samo tri klika! Ono što se najčešće naziva misijom opisao bih kao veliku posvećenost tome da igračima pružimo jedno novo, drugačije i intuitivnije korisničko iskustvo. Mi smo s brendom BetKing.com napravili izvanredan rezultat kome su doprineli naši profesionalci s Malte i iz Beograda koji su naš najjači resurs, i uz najkvalitetnije ljude iz srpskog IT sektora - želimo da u našoj zemlji postavimo stabilnu lokalnu poslovnu bazu, iz koje ćemo nastaviti prirodan razvoj ka tržištima regiona.
(Telegraf.rs/PR)