Razmažena deca kineskih bogataša više ne rasipaju novac i ne razmeću se na mrežama: Evo zašto
Da bi se neko uspeo sa dna do vrha društvene lestvice u Kini, potrebno im je sedam generacija
Tokom godina bogata deca iz Kine postala su sinonim za rasipanje novca i bezobtirno pokazivanje bogatstva na svakom koraku. Poziranja pored "bentlija", pokazivanje gomila novca na društvenim mrežama i to što daju kućnim ljubimcima skupocene satove, samo je deo njihove razmaženosti.
Ovih dana, međutim, takvo ponašanje postalo je izuzetno retko. I dalje oni nose skupocenu odeću i naručuju šampanjac od 500 dolara, ali većina je shvatila da im je mnogo bolje da se malo pritaje, posebno nakon što je vlada predsednika Si Đipinga počela da ih drži na radaru.
- Naučili smo kako da se ponašamo kada smo videli naše prijatelje i članove naših porodica kako završavaju u zatvoru - kaže jedan od njih.
Stvari su postale posebno problematične za ekstremno bogate. Dok kineska ekonomija beleži konstantan rast, to je ujedno i jedno od ekonomski najraslojenijih društava, čemu je posebno doprinela i pandemija.
Predsednik je rekao da je jedna od najvažnijih stvari na kojima će raditi bolja raspodela bogatstva i da nema smisla da bogati postaju sve bogatiji, dok siromašni postaju sve siromašniji.
Ovo je poseban problem za decu ultra bogatih porodica, od kojih su mnogi poznati samo po svojim prezimenima. Njihovi roditelji obogatili su se tokom kineskog buma, kada su ušli na strana tržišta, monopolizivali delove industrije.
Mnoga ova deca odrasla su potpuno izolovana od ostatka sveta. Huang (25) nije ni znao da je bogatiji od drugih dok nije počeo da uči o finansijama na fakultetu. Njegov otac zaradio je milione i družili su se sa ljudima sa sličnim pričama.
- Nekada bih kupovao skupocene majice zato što u njoj izgledam dobro, a sada nosim majicu da bi ona na meni izgledala dobro. Današnja bogata deca drugačija su od one koja su odrasatala 80-ih godina i samo rasipala novac roditelja - objašnjava Huang.
Prema izveštaju OEBS-a, da bi se neko uspeo sa dna do vrha društvene lestvice u Kini, potrebno im je sedam generacija.
(Telegraf Biznis)